آفتاب

همایش ˈامام خمینی(ره) و جایگاه امت اسلامیˈ در پاکستان برگزار شد

همایش ˈامام خمینی(ره) و جایگاه امت اسلامیˈ در پاکستان برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا - نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری طی سخنرانی در همایش ˈامام خمینی(ره) و جایگاه امت اسلامیˈ در اسلام آباد گفت: تفکر و راه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران مسیر نجات مسلمانان از مشکلات و پیروزی آنان علیه دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش از سوی آکادمی ادبیات پاکستان و موسسه فرهنگ و مطالعاتی رسانه ای این کشور و با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه برگزار شد.

آیت الله ˈحسن عالمیˈ عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان مهمان ویژه طی سخنرانی در این سمینار گفت: راه نجات امت اسلامی از توطئه استکبار جهانی، مبارزه با طرح های ضداسلامی با استفاده از شیوه مقاومت و رویکرد مدبرانه امام راحل می باشد.

وی تاکید کرد: امروز نتیجه پیروی از افکار و راه امام راحل را در منطقه به ویژه برپایی جنبش های بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: مسلمانان با ادامه راه امام خمینی (ره) و همچنین استفاده از رهنمودهای حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون شک بر دشمنان اسلام و طرح های پلید استکبار جهانی غلبه خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به اوضاع کنونی جهان اسلام به ویژه امت اسلامی اگر امام امت در قید حیات بودند به طور قطع تمسک به اسلام و حفظ وحدت میان مسلمین را توصیه می کردند که البته راه پیروزی برای مسلمانان غیر از این نیست.

آیت الله عالمی با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (ره) گفت: بسیاری از خاطره های به یاد ماندی در خرداد ماه زنده شده و یاد امام امت را برای مسلمانان جهان زنده می کند.

وی با تشکر از برگزاری همایش امام خمینی (ره) و ابراز خوشحالی از حضور اندیشمندان پاکستانی از جمله نخبگان رسانه ای این کشور در این مراسم تاکید کرد: برگزاری باشکوه مراسم به یاد بود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان بیانگر عشق و ارادت دوستداران انقلاب اسلامی و ملتهای آزاده به امام راحل می باشد.

ˈتقی صادقیˈ رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام آباد نیز در این همایش گفت: راه و اندیشه امام خمینی (ره) در همه زمان جاویدان بوده و امروز مسلمانان جهان با پیروی از شیوه زندگانی امام راحل می توانند در مسیر دوستی و رفاه حرکت کنند.

وی تاکید کرد: امروز مردم جهان به ویژه مسلمانان شیفته ساده زیستی امام خمینی (ره) بوده و همواره از زندگانی ایشان به عنوان کلید اصلی موفقیت و ویژگی بی نظیر یک رهبر شجاع و فیلسوف یاد می کنند.

برخی از اندیشمندان پاکستانی و شخصیت های برجسته رسانه ای از جمله ˈمحمد افضل بات، شهزاد میلاد، خانم قرۃ العین بخاری و پیر شاه گیلانیˈ با قدردانی از حضور آیت الله عالمی در همایش امام خمینی (ره) تاکید کردند: پاکستانی ها همواره رشادت های امام راحل را در برابر سلطه گران ستوده و استفاده از رهنمودهای ایشان را مسیر درست رفع مسایل مسلمانان و تقویت وحدت میان امت اسلامی می دانند.

آساق ** ا.ر ** 275 **
کد N317902

وبگردی