آفتاب

یک شخصیت صرب: امام خمینی (ره) رهبر قرنها است

یک شخصیت صرب: امام خمینی (ره) رهبر قرنها است

بلگراد-ایرنا- رییس انجمن دوستی صربستان و ایران از امام خمینی (ره) به عنوان ˈرهبری برای قرنهاˈ یاد کرد که یاد و نام ایشان و خدماتش به بشریت برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

ˈراده بوژوویچˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود: امام خمینی (ره) نه تنها رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران محسوب می شود بلکه شخصیت روحانی و فراموش نشدنی ایشان باعث شده است تا امروز مردم سراسر جهان از این رهبر بزرگ به عنوان راهنمای واقعی و رهبر قرن ها یاد کنند.

وی با اشاره به شخصیت برجسته بنیانگذار جمهوری اسلامی و تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات بیش از سه دهه گذشته در جهان داشته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی شناخته شده از نظر روحانی و معنوی است که جمع کثیری از مردم جهان به ویژه مسلمانان را مجذوب خود کرده است.

استاد ادبیات عرب در دانشگاه صربستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، ایران را به قدرت بزرگ منطقه ای و مدافع صلح جهانی تبدیل کرد و تحولات عظیمی را در نظام جهانی بوجود آورد که اکنون این تحولات در عرصه های مختلف از جمله صلح و احترام به حقوق ملت ها تجلی یافته است.

این نویسنده صرب با بیان اینکه سخنان الهام بخش و راهنمایی های امام خمینی(ره) تاثیر بزرگی برای نجات مسلمانان جهان از سیطره استکبار داشته است، تاکید کرد: پیروی از اندیشه و شخصیت آن حضرت راه وحدت و پیشرفت را در جهان اسلام هموار می کند.

بوژوویچ با اشاره به تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقطه عطفی برای مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان و مستضعفان بود و این انقلاب به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

استاد بزرگ صرب که کتاب های بسیاری را در مورد امام خمینی خوانده است، تاکید کرد: امام راحل همواره در طول زندگی و فعالیت های خود، وحدت را عاملی مهم در موفقیت امت اسلامی می دانست و همواره در سخنرانی ها و رهنمودهایش بر این موضوع تاکید داشت.

اروپام**2061**1551
کد N317879

وبگردی