آفتاب

ریاست دوره ای شورای امنیت به روسیه رسید

ریاست دوره ای شورای امنیت به روسیه رسید

بر اساس جدول از پیش تعیین شده شورای امنیت سازمان ملل متحد، ریاست دوره ای این شورا در ماه ژوئن به ویتالی چورکین نماینده دائم کشور روسیه رسید و وی فعالیت های خود را در این سمت از روز دوشنبه به وقت محلی به طور رسمی آغاز کرد.

بر اساس منشور سازمان ملل متحد و برابر جدول از پیش تعیین شده، ریاست شورای امنیت سازمان ملل به طور ماهانه به یکی از 15 عضو سالانه این شورا می رسد.

بر همین اساس ویتالی چورکین نماینده دائم کشور روسیه روز دوشنبه دوم ژوئن فعالیت های خود را در این سمت رسماً آغاز کرد.


چورکین قرار است در یک نشست مطبوعاتی که ساعت 12 و 30 دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی برگزار خواهد شد، برنامه های آتی این شورا در ماه ژوئن را برای خبرنگاران تشریح کند.


نماینده دولت روسیه روز دوشنبه در نخستین روز فعالیت خود در مقام ریاست این شورا پیش نویس قطعنامه ای را به منظور ایجاد یک کریدور کمک رسانی به آسیب دیدگان و آوارگان جنوب شرقی اوکراین به اعضای این شورا ارائه داد که پس از ساعاتی شور با مخالفت برخی اعضای این شورا که وی آنها را ˈمظنونان همیشگیˈ خواند، روبرو شد و بی نتیجه به پایان رسید.


چورکین پس از دریافت درجه دکترای رشته تاریخ از اکادمی علوم دیپلماتیک اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق، از سال 1981 همکاری با اسنتیتوی روابط بین المللی کشور شوروی سابق را آغاز کرد و سپس به مقام معاونت وزارت خارجه این کشور منصوب شد.


وی که در فاصله سال های 1994 تا 2003 در مقام سفیر دولت روسیه در کشور های بلژیک و کانادا فعالیت می کرد، از سال 2006 تاکنون نمایندگی دائم دولت روسیه در سازمان ملل را به عهده دارد.
کد N317828

وبگردی