آفتاب

دمشق هدف بیش از 50 خمپاره

دمشق هدف بیش از 50 خمپاره

به گفته برخی منابع خبری سوری، از صبح امروز بیش از 50 خمپاره به شهر دمشق، پایتخت سوریه برخورد کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با این وجود مردم بدون توجه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در حالی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور پرشمار مردم برگزار شد که در شهرهای بزرگ این شهر تدابیر ویژه امنیتی برقرار شده بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه بعد از حدود 50 سال با حضور سه کاندیدا با سلایق متفاوت از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شد.

از ساعات ابتدایی مردم با حضور در صندوق‌های رای‌گیری به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند. حضور حامیان بشار اسد که عکس‌هایی از وی و پرچم سوریه را در دست داشتند در مقابل صندوق‌های رای‌گیری مشهود بود. در برخی حوزه‌ها رقص و پایکوبی برقرار بود.

رای دهندگان باید از قبل برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند و در همان شعبه رای خود را به صندوق می‌ریختند.

از ساعات ابتدایی صبح عبور و مرور خودروهای فاقد مجور در شهر دمشق ممنوع شده بود و همین موضوع باعث خلوت بودن خیابان‌ها شده بود. این ممنوعیت تا ظهر ادامه داشت.

از ابتدای صبح هواپیماهای ارتش سوریه برفراز شهر دمشق پرواز می‌کردند و هر از گاهی صدای شلیک توپ به سمت مواضع تروریست‌ها فضای شهر را پر می‌کرد.

هم‌چنین صدای چند انفجار به‌گوش رسید که به‌دنبال آن خودروهای امدادی به حرکت درآمدند.

با این وجود حضور پرشور مردم سوریه در انتخابات مشهود بود و در مراکز اصلی رای‌گیری صف‌های بلند تشکیل شده بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مسجدی در کنار وزارت اوقاف سوریه امروز حدود 400 نفر از علمای مسلمان، مسیحی و دروزی سوریه که در میان آنان چهره‌های شناخته شده‌ای مانند وزیر اوقاف سوریه و اسقف اعظم سوریه حضور داشتند، با حضور در پای صندوق‌ رای در این انتخابات شرکت کردند.

یک کارمند که در این حوزه رای‌گیری حضور داشت گفت که امروز همه طوائف و اقوام سوریه در این انتخابات شرکت می‌کنند.

یک امام جماعت سوری نیز با بیان این که ملت سوریه با شرکت در این انتخابات اعلام می‌کند که در کنار رهبری سوریه قرار دارد، اظهار کرد: بشار اسد توانست با تدبیر خود این کشور را از یک توطئه نجات دهد. ما اهمیتی نمی‌دهیم که آمریکا و غرب چه واکنشی به انتخاب مردم سوریه نشان می‌دهند فقط خوشحالیم که دموکراسی در داخل سوریه برقرار می‌شود.

گروه خبرنگاران ایرانی که برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دمشق سفر کرده‌اند به دلیل تدابیر سخت امنیتی نتوانستند به محل اخذ رای نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه که قرار بود در محل وزارت خارجه این کشور برگزار شود وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا از دمشق از ظهر امروز کارناوال‌های شادی در دمشق به راه افتاده‌اند و صدای شلیک توپ‌ به مواضع تروریست‌ها بیش‌تر به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

کد N317684

وبگردی