آفتاب
وزیر اطلاعات:

انقلاب امام خمینی (ره) ریشه در مکتب اهل بیت (ع) دارد

انقلاب امام خمینی (ره) ریشه در مکتب اهل بیت (ع) دارد

دماوند- ایرنا- وزیر اطلاعات گفت: انقلاب امام خمینی (ره) برگفته از مکتب اهل بیت (ع) است و همین مسیر موجب تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام سیدˈمحمود علویˈ در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد جامع دماوند با حضور پرشور مردم و مسوولان و به همت شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان و نیز سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را با سالروز ارتحال امام(ره) پیوندی ارزشمند و ناگسستنی دانست.

وی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) از مکتب اسلام، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) جدا نبوده است، افزود: علم، روح، درس و مسیر امام (ره) برگرفته و پرورش یافته از مکتب اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: راه امام خمینی (ره) برگفته از مکتب امام حسین (ع)، درس شهامت و ایستادگی یارانش از مکتب حضرت عباس (ع) و تربیت شاگردانی انقلابی و مجاهد توسط امام (ره) برگرفته از مکتب امام سجاد (ع) است.

این مقام مسوول ادامه داد: امام حسین (ع) همچون انسان های حکیم و آگاه در حرکت خویش هدفی مقدس را پیش گرفت و این هدف جزء حفظ ارزش های اسلام و مبارزه با ظلم، ستم و سرنگونی حاکمان ظالم نبود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نه تنها به دنبال مال اندوزی و کسب مقام نبود بلکه به دنبال هدفی مقدس به نام امر به معروف و نهی از منکر و نیز تحقق جامعه اسلامی بود و امام خمینی (ره) نیز هدفی جزء مبارزه با طاغوت برای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشت.

حجت الاسلام علوی با اشاره به فرمایشات گوهربار امام خمینی (ره) در مورد جامعه طاغوتی، بیان کرد: امام (ره) می دانستند که مشکل امروز دشمن و ستیز آنان بر سر اسلام و جامعه اسلامی است؛ پس نباید با آنان کنار بیاییم بلکه باید با داشتن هدفی متعالی نظام اسلامی را حفظ کنیم و در مسیر صحیح پیش رویم.

وی با بیان اینکه امام علاوه بر داشتن هدفی متعالی، با انگیزه ادای تکلیف به صحنه آمد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همچون امام حسین(ع) در برابر وضع نابسامان جامعه خویش اساس تکلیف کردند زیرا می دانستند نتیجه این حرکت به دست خدا است که همین امر موجب شد تا به واسطه حرکت الهی و مسیری صحیح شاهد به نتیجه رسیدن این هدف مقدس باشیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) ریشه در مکتب امام حسین (ع) دارد، بیان کرد: علاوه بر داشتن هدف و انگیزه، آنچه موجب تحقق اهداف قیام امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) شد، فرهنگ بود زیرا می دانستند مسیری که در پیش گرفتند، مسیر مخاطره آمیزی است ولی داشتن اهداف فرهنگی موجب شد تا امروز شاهد حفظ این دو قیام و ترویج و توسعه آن در تمامی جهان باشیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، رحلت امام خمینی (ره) را با این مناسبت مرتبط دانست و گفت: حضرت عباس (ع) برادر امام حسین (ع) بود ولی با تمامی علاقه ایی که به ایشان داشت، جایگاه امامت و ولایت را می دانست و همراه با حفظ ادب در راه و مسیر امام خویش ایستاد.

وی این راه و مسیر را بهترین درس برای یاران امام خمینی (ره) ذکر و بیان کرد: حضرت عباس (ع) در حماسه عاشورا ولایت مداری خویش را ثابت کرد و امروز یاران امام با حفظ ارزش های انقلاب، برای آرمان ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که تلاش کنند که این مهم در دوران انقلاب با حضور مردم در صحنه و خروش الله اکبر و مشت های گره کرده به اثبات رسید.

حجت الاسلام علوی یکی از گام های ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی را تربیت شاگردانی از نسل انقلاب دانست و افزود: امام خمینی (ره) همچون امام سجاد (ع) با وجود دوران خفقان حکومتی، شاگردان بسیاری را پرورش دادند و مردم بسیاری با سخنان ارزشمند خویش از جهل و نادانی راهی بخشیدند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) با تربیت بیش از 170 شاگرد و حفظ مکتب اسلام در جامعه، عرصه علم و دانش اسلامی را ترویج کردند و امروز مدیون تلاش های آنان به واسطه جایگاه مکتب تشیع هستیم.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: امروز خلف صالح امام راحل- رهبر معظم انقلاب اسلامی- قدم به قدم مسیر آن بنیانگذار را پیش گرفته اند و همین امر موجب شده است تا شاهد عزت، کرامت و استقلال کشور در تمامی عرصه ها و صحنه ها باشیم.

وی با اشاره به اهداف ارزشمند دولت تدبیر و امید و شعار سال 93 به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تصریح کرد: رییس جمهور کشورمان تاکید دارند که تنها یک پرچم در نظام جمهوری اسلامی ایران برافراشته شده و آن هم پرچمی به نام ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

وزیر اطلاعات چهارچوب نظام و دولت تدبیر و امید را بر پایه ولایت دانست و گفت: امروز باید از حاشیه سازی و ایجاد تفرقه و دروغ دوری کنیم به ویژه از سوی کسانی که دم از ولایت مداری و دین داری می زنند.

حجت الاسلام علوی گفت: باید امنیت را در جامعه ایجاد کنیم تا فرهنگ و اقتصاد کشور شکوفا شود و این مهم نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است.

تهرام/7246/564 / 1539
کد N317604

وبگردی