آفتاب

نیمروز انتخاباتی با مردم سوریه به روایت ایسنا

نیمروز انتخاباتی با مردم سوریه به روایت ایسنا

مردم سوریه شادند. شاد از برگزاری انتخاباتی که می‌توانند در آن به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به دمشق، طرفداران بشار اسد، آن‌چنان حس کرده‌اند رقیب قدری برای نامزد مورد علاقه آن‌ها نیست، که در خیابان‌ها و حتی در پای صندوق‌های رای به شادی و پایکوبی می‌پردازند. آن‌ها به شیوه خود و با آهنگی موزون شعار سر می‌دهند: «الله / سوریا / نفدیک / یا بشار».

آن‌ها در مراکز و شعب اخذ رای که در اماکنی مثل دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و کتابخانه ملی استقرار یافته در اتاقک‌هایی موسوم به اتاق محرمانه حضور می‌یابند، رای خود را حتی با خونین کردن انگشت اشاره و به جای گذاشتن اثر انگشت خود که به خون آغشته است زیر عکس بشار اسد، از سه کاندیدای حاضر در صحنه به او رای می‌دهند و با این عمل خود درصددند اثبات کنند که خون دادن در راه وطن یا رای دادن در انتخاباتی ملی، یکسان است.

در دمشق که هیات پارلمانی ایران مرکب از بروجردی، بت‌کلیا، افتخاری، علی‌آبادی و آشوری حضور دارند، پلاکاردهای حمایت از بشار اسد رییس‌جمهور فعلی سوریه به وفور مشاهده می‌شود.

اتومبیل‌هایی که سراسر با پرچم ملی سوریه مزین شده و تصاویری از بشار اسد که پس زمینه عکس یک عقاب و پرچم سوریه را در خود جای داده، پلاکاردهایی با مضمون «بشار، رهبر و امید جوانان»، «بشار انتخاب مقاومت»، «کشور را کسی می‌سازد که از آن حمایت می‌کند»، «فقط بشار» و حتی حضور اتباع سوری مقیم فرانسه که در لابی هتل‌ خبرنگاران حضور یافته و پرچمی در دست دارند با این مضمون که «نه؛ به دخالت خارجی / آری؛ به حاکمیت سوری» همه و همه نشان از اراده یک ملت برای تعیین سرنوشت خود دارد.

بخشی از هیات پارلمانی ایران به ریاست امیر خجسته و مرکب از شاهین محمدصادقی، خسروی، شریعتی و محمدابراهیم رضایی نیز به حلب رفتند که اگرچه گفته می‌شود وضعیتی به مراتب ناآرام‌تر از دیگر شهرها دارد اما آنها رفته‌اند تا مشاهده‌گر تجلی اراده ملت سوریه باشند.

ملت سوریه امروز شادمان است، شادمان از امکان انتخاب. مباد که این شادی بر اثر فشارها، دخالت‌ها،‌ به رسمیت نشناختن و هر آن‌چه در این سه نقطه جای می‌گیرد، رنگ ببازد و دموکراسی، آهنگی غمگین بنوازد.

انتهای پیام

کد N317565

وبگردی