آفتاب
دیدار معاون وزیر صنعت از یک مجتمع خودروسازی مالزی

مذاکره مقامات ایران و مالزی برای همکاری مشترک در صنعت خودرو

مذاکره مقامات ایران و مالزی برای همکاری مشترک در صنعت خودرو

کوالالامپور – ایرنا – معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت روز سه شنبه ضمن دیدار از مجتمع خودروسازی پروتون مالزی با مدیر عامل این شرکت برای همکاری مشترک در صنعت خودرو مذاکره کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این دیدار و مذاکره حضور داشتند.

مقامات ایران و مالزی در این دیدار در مورد فرصت های افزایش همکاری بین دو طرف گفت وگو و رایزنی کردند.

معاون وزیر صنعت در این دیدار ظرفیت های موجود در ایران در زمینه صنایع و صنعت خودروسازی را تشریح کرد و گفت که با توجه به کاهش تحریم های غرب علیه ایران، مالزی می تواند از ظرفیت های موجود در ایران استفاده کند و ارتباط برد – برد بدست آید.

وی آمادگی ایران را برای همکاری مشترک با مالزی در زمینه تولید خودرو قطعات خودرو اعلام کرد.

سید ابریشمی گفت که تحریم های غرب طی سال های اخیر نقل و انتقال وجوه بانکی را با مشکلاتی مواجه کرد و امکان رد و بدل کردن وجوه از طریق ال.سی وجود نداشت و این امکان ارتباطات را کاهش داد.

عبدالحارص عبدالله مدیر عامل شرکت خودروسازی پروتون مالزی نیز با مهم ارزیابی کردن بازار ایران برای محصولات تولیدی این کشور، گفت که این شرکت منتظر کاهش و پایان تحریم های غرب علیه ایران برای گسترش همکاری های دو جانبه است.

وی گفت که این شرکت پس از لغو تحریم ها با بخش های مختلف صنعت خودورسازی ایران همکاری خواهد کرد.

مدیر عامل پروتون تصریح کرد که کاهش تحریم های می تواند باعث افزایش صادرات و واردات بین دو کشور و افزایش مبادلات شود که این امر بخشی از منافع اقتصادی دو کشور را تامین خواهد کرد.

در این دیدار محمدجلال فیروز نیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و مجید صفار معاون اول سفارت ایران نیز حضور داشتند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و هیات همراه برای شرکت در نمایشگاه سالانه صنایع کوچک که روز چهارشنبه در کوالالامپور گشایش می یابد، به مالزی سفر کرده است.

در نمایشگاه سال گذشته صنایع کوچک مالزی 98 میلیون دلار قرارداد تجاری امضا شد.

پیش بینی شده است در این نمایشگاه 150 نشست بین 30 شرکت چند ملیتی برگزار شود تا به توافقات تجاری دست یابند.

آساق**د.م**1611
کد N317553

وبگردی