آفتاب

بروجردی: تلاش سه ساله غربی ها در سوریه شکست خورده است

بروجردی: تلاش سه ساله غربی ها در سوریه شکست خورده است

دمشق - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را در شرایط حاضر نشانه شکست تلاش های سه ساله آمریکایی ها و سایر کشورهای غربی برای تغییر ساختار حاکم بر این کشور دانست.

ˈعلاء الدین بروجردیˈ که در راس هیات پارلمانی ایران به دمشق سفر کرده، در پاسخ خبرنگار اعزامی ایرنا، در خصوص پیام های انتخابات سوریه برای مداخله گران خارجی در بحران این کشور، گفت: آمریکایی ها و غربی ها تنها به بهانه اینکه سوریه از ˈمقاومتˈ حمایت می کند، تمام تلاش خود را بکار بستند تا نظام سیاسی آن را تغییر دهند، اما امروز آنان شکست خورده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همچنین تغییر مواضع آمریکایی ها را که گفته اند حاضر هستند تا دو سال دیگر ریاست جمهوری ˈبشار اسدˈ تمدید شود، نشانه پیروزی دولت و ملت سوریه بر مداخله گران خارجی دانست.

بروجردی گفت: آنان مجبور شده اند که این پیروزی دولت و ملت سوریه را بپذیرند.

وی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را اتفاق و رویداد مهم سیاسی این کشور دانست و گفت: بعد از تحمیل بحران سه ساله غربی ها به سوریه، ملت و دولت این کشور اکنون نه تنها توانسته اند، دشمنان خود را شکست دهند، بلکه به نماد اقتدار و دمکراسی در منطقه تبدیل شده اند.

بروجردی، مواضع آمریکایی ها در قبال سوریه و اینکه گفته اند، شبه نظامیان را به سلاح های بیشتری تجهیز می کنند، تقبیح کرد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خبر داده که هیات پارلمانی ایران ، در طول اقامت خود در دمشق با بشار اسد، ˈحسان النوریˈ و ˈماهر حجارˈ، سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه دیدار خواهد کرد.

علاوه بر هیات های پارلمانی ایران هیات های پارلمانی کشورهای اوگاندا، زیمبابوه، فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا و تاجیکستان پس از دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که یکشنبه گذشته در تهران برگزار شد، برای بررسی روند انتخابات سوریه راهی این کشور شدند.

دعوت از کشورهای دوست سوریه به منظور بازدید از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، یازدهم خرداد ماه امسال در جریان دومین اجلاس هیات های پارلمانی کشورهای دوست این کشور در تهران، از طرف ˈجهاد اللحامˈ رییس مجلس خلق سوریه انجام شد.

خاورم**1770**1651
کد N317552

وبگردی