آفتاب
مراسم بزرگداشت امام(ره) در مسکو

یاسر خمینی: با افراط گرایانی روبروییم که ترویج دین را فقط از راه خشونت امکانپذیر می‌دانند

یاسر خمینی: با افراط گرایانی روبروییم که ترویج دین را فقط از راه خشونت امکانپذیر می‌دانند

مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی، نوه امام راحل در اقامتگاه سفیر ایران در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که جمع کثیری از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی روسیه، سفرا و دیپلمات‌های خارجی و ایرانیان مقیم مسکو حضور داشتند، مهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه ضمن خوشامدگویی به مهمانان، طی سخنانی خطاب به شرکت کنندگان این مراسم گفت: امام خمینی شخصیتی است که دوست و دشمن به عظمت و بزرگواری ایشان اعتراف می کنند.

وی افزود: امام خمینی که جریان تاریخ را به نفع اسلام و مسلمین جهان عوض کرد، مجموعه ای از کمالات و فضایل است.

سید یاسر خمینی نیز طی سخنرانی در این مراسم گفت: وقتی صحبت از روسیه به میان می آید، نامه حضرت امام (ره) به گورباچف را یادآور می‌شود. این نامه جزو معدود مکاتبات رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سران کشورهای دیگر است و از آن جهت مهم است که نقشه راه ترویج دین به جهان است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامه خود به گورباچف، ترویج دین از راه فلسفه را پیشنهاد کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر در دوره‌ای هستیم که جهان اسلام با مشکلاتی مواجه است، افزود: با افراط گرایانی روبرو هستیم که ترویج دین را جز از راه خشونت امکانپذیر نمی دانند. اما امام خمینی (ره) راه دیگری را پیشنهاد کرد . ایشان با وجود این که رهبری دینی بود اما در درجه اول بر ضرورت حفظ اصل دین و دیانت فارغ از تعلقات مذهبی و فرقه گرایی تاکید داشت.

در حاشیه این مراسم علاوه بر نمایش پویانمایی زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و دستاورد ایران اسلامی و تصاویری از مراحل مختلف زندگی امام خمینی (ره)، ویژه نامه ای که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی به زبان روسی از سوی سفارت ایران در مسکو تهیه و منتشر شده بود، همراه با برخی از کتاب‌ها و نشریات مربوط به امام راحل، در بین مهمانان توزیع شد.

در این مراسم سید یاسر خمینی در جمع خبرنگاران رسانه های شرکت کننده در آیین حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

انتهای پیام

کد N317508

وبگردی