آفتاب
در 24 ساعت آینده در خوزستان؛

باد می‌آید، طوفان نه

باد می‌آید، طوفان نه

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضا با ورزش باد قابل ملاحظه باد، گرد و غبار یا خاک پیش بینی می‌شود، اما ورزش باد در استان به شدت طوفان روز گذشته تهران نخواهد بود.

علیرضا غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: بررسی وضعیت نقشه های پیش یابی، از فردا عبور ناپایداری های تراز میانی جو از منطقه را که موجب افت دما در استان خواهد شد، نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین تغییرات فشار هوا در سطح زمین موجب وزش بادهای قابل ملاحظه ظرف امروز و فردا در خوزستان می شود. در ارتفاعات نیمه شمالی نیز احتمال وقوع رگبارهای خفیف پراکنده پیش بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان افزود: ماهیت فصل بهار این‌گونه است و چون انتقال فصل را داریم، زاویه تابش آفتاب تغییر می‌کند، سطح زمین گرمتر شده و سیستمی حاکم خواهد شد که وزش باد را موجب می‌شود، اما در استان خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و دشت بودن آن، وزش باد به شدتی که در تهران مشاهده شد، نخواهد بود. وقوع طوفان در تهران یک مورد خاص بوده است.

غلام‌پور افزود: در شبانه روز گذشته آبادان، رامهرمز و هندیجان با 47 درجه سانتیگراد گرمترین و دهدز با 22 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شدند و در همین مدت ایذه 0.3 و لالی 0.1 ملیمتر بارندگی داشتند. دمای هوای امروز استان نیز حداکثر به 42 و حداقل تا فردا صبح به 27 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N317482

وبگردی