آفتاب

مقدم: تلاش امام(ره) بازگرداندن عشق به بنیاد خانواده بود

مقدم: تلاش امام(ره) بازگرداندن عشق به بنیاد خانواده بود

معاون امور بین‌الملل دفتر نشر آثار امام(ره) گفت: هجمه‌های غرب عشق و زیبایی زنان را قربانی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم در همایش «امام خمینی(ره) احیاگر هویت زنان مسلمان» با تاکید بر نقش مهم زنان و مادران در جوامع و نظام هستی ادامه داد: زن به عنوان مظهر زیبایی در نظام هستی خلق شده است و خداوند زن را آفرید تا از این طریق مظهر عشق هستی و زیبایی‌ آفرینش را خلق کرده باشد.

وی با بیان این‌که «هیچ موجودی در عالم خلقت به جز زن آفریده نشده است که توان نمایندگی عشق خدایی را داشته باشد» گفت: هیچ موجودی غیر از زنان نمی‌توانند نشان دهنده زیبایی اراده حق تعالی باشند؛ اما نباید فراموش شود که این زیبایی تضادی با حضور آن‌ها در نظام خانواده ندارد و حتی می‌توان گفت که جمال زنان در نظام خانواده میسر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر «تهاجم تمدن غرب نسبت به زنان» افزود: متاسفانه تمدن غرب با هجوم به زن عشق و زیبایی او را قربانی کرده است. زنان ما می‌توانند در عشق و زیبایی سرافراز باشند، ولی متاسفانه هجوم غرب در مواقعی مانع از این سرافرازی می‌شود. در هر صورت امام (ره) تلاش کردند تا عشق و زیبایی را به بنیاد خانواده باز گردانند.

به گزارش ایسنا، صدف حلیم استاد دانشگاه پاکستان نیز در این همایش طی سخنانی با اشاره به نقش زنان در جوامع اسلامی، گفت: در دین اسلام حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) به عنوان اسوه‌هایی برای تربیت جوانان در جوامع اسلامی معرفی شده‌اند. امام راحل بعد از انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای حضور فعال زنان در جوامع اسلامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سخنان خود بر لزوم حضور زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه رای‌گیری‌ها و سایر حوزه‌ها تاکید داشتند که برای اعتدال اسلام لازم است زنان نیز در رای‌گیری‌ها شرکت کنند و خود امام(ره) هم برای داشتن اجازه رای زنان فعالیت کردند.

انتهای پیام

کد N317332

وبگردی