آفتاب
حقیقت‌پور:

دنیا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه را محترم بشمارد

دنیا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه را محترم بشمارد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه، گفت که تمام دنیا باید به اراده مردم سوریه تمکین کنند و نتیجه انتخابات را محترم بشمارند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با پیش‌بینی مشارکت بیش از 80 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، گفت: این انتخابات تشییع جنازه تمام طرح‌ها و اقدامات غربی‌ها و مرتجعین منطقه خواهد بود و آب پاکی را روی دست آنها می‌ریزد.

وی افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه نشان می‌دهد مردم سوریه عروس منطقه و تحولات سیاسی سوریه هستند و دنیا باید به اراده مردم سوریه تمکین کند و به آنچه از صندوق‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بیرون می‌آید احترام بگذارند؛ چرا که نتیجه انتخابات هم قانونی و هم مشروع است و دنیا باید این قاعده دموکراسی را بپذیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: کشورهای غربی که به سوریه نیروی نظامی و تروریست اعزام کرده‌اند اگر به نتیجه انتخابات در این کشور تمکین نکنند باید آماده باشند تابوت‌هایی را به سوریه بفرستند تا این جنازه‌ها را به کشورشان برگردانند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم تمهید مقدمات بازسازی سوریه از چند روز آینده، یادآور شد: سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله یونسکو، فائو، بانک توسعه اسلامی و سایر سازمان‌های این‌چنینی باید آماده کمک برای بازسازی سوریه باشند.

حقیقت‌پور در پایان تاکید کرد که به انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه و نتایج حاصل از آن خوش‌بین است.

انتهای پیام

کد N317273

وبگردی