آفتاب

هشت نگهبان روستا توسط گروه ˈپ.ک.کˈ در ترکیه به قتل رسیدند

هشت نگهبان روستا توسط گروه ˈپ.ک.کˈ در ترکیه به قتل رسیدند

آنکارا - ایرنا - با قتل یک نگهبان روستایی در شهرستان ˈدارگچیتˈ استان ˈماردینˈ توسط نیروهای گروه ˈپ.ک.کˈ، شمار نگهبانان روستایی که در هفته های اخیر توسط این گروه به قتل رسیده اند، به هشت نفر افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ستاد ارتش ترکیه در پی قتل این نگهبان روستایی با صدور اطلاعیه ای از نگهبانان روستایی به عنوان قهرمانانی که سالها است در راستای حفظ تمامیت ارضی ترکیه فعالیت می کنند، نام برد.

ˈآتا آلتانˈ مسوول هماهنگی فدراسیون نگهبانان روستایی ترکیه در این باره گفت: ˈپ.ک.کˈ فهرستی از نگهبانان روستایی که در پی کشتن آنان است، تهیه و نامه های تهدید آمیزی برای آنان ارسال کرده است.

به گفته آلتان از آغاز روند صلح دولت آنکارا با گروه پ.ک.ک ، نگهبانان روستایی از سوی عناصر این گروه به قتل می رسند و دولت آنکارا در این زمینه بی تفاوت است.

نگهبانان روستایی، شبه نظامیان کردی هستند که از دولت آنکارا سلاح و حقوق دریافت کرده و در کنار نیروهای ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک به نبرد می پردازند.

نگهبانان روستایی که تعداد آنها به 50 هزار نفر می رسد ، پس از اوج گیری درگیریهای دولت آنکارا با نیروهای پ.ک.ک در اواخر دهه 1980 میلادی، تشکیل شد.

گروه پ.ک.ک این نیروها را به عنوان خائن به کردها قلمداد می کنند.

خاورم**2012**230**1651
کد N317253

وبگردی