آفتاب

برگزاری تظاهرات جنبش "دختران ما را باز گردانید" در نیجریه ممنوع شد

برگزاری تظاهرات جنبش "دختران ما را باز گردانید" در نیجریه ممنوع شد

پلیس نیجریه برگزاری اعتراضات از سوی حامیان بیش از 200 دختر نوجوان ربوده شده توسط شبه نظامیان بوکوحرام را در ابوجا، پایتخت این کشور ممنوع کرد. معترضان متعهد شدند تا این اقدام "غیرقانونی را به چالش بکشند".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات خیابانی در ابوجا، پایتخت نیجریه برای تحت فشار گذاشتن دولت این کشور هفته‌هاست که صورت می‌گیرد.

سخنگوی پلیس فدرال پایتخت نیجریه ممنوعیت برگزاری این اعتراضات را در پیامی تاکید کرده و گفت: این تصمیم به دلایل امنیتی اتخاذ شده است.

سازمان دهندگان اعتراضات مشروعیت این اقدام را زیر سوال برده و گفته‌اند که احتمالا این اقدام به انگیزه سیاسی صورت گرفته است اما ژوزف امبو، رئیس پلیس نیجریه گفت: این ممنوعیت به دلیل خطر نفوذ عناصر خطرناک اعمال شده است.

رهبر معترضان گفت: کمیسیونر پلیس فدرال پایتخت هیچ قدرتی برای ممنوع کردن تجمع صلح‌آمیز مردم را ندارد. تصمیم ممنوعیت این اعتراضات احمقانه است ما به زوی این ممنوعیت را در دادگاه به چالش خواهیم کشید. برای برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز هیچ اجازه‌ای لازم نیست.

سخنگوی جنبش "دختران ما را بازگردانید" گفت: معترضان از این مساله نگران نشده‌اند و بار دیگر امروز سه‌شنبه به خیابان‌ها خواهند آمد.

وی افزود: اعتراضات ما صلح‌آمیز است.

رئیس پلیس گفت:به عنوان رئیس پلیس فدرال پایتخت نیجریه نمی‌توانم دست روی دست گذاشته و ناظر این بی‌نظمی و بی‌قانونی باشم. اطلاعاتی به ما رسیده مبنی بر اینکه به زودی عناصر خطرناکی تحت عنوان معترضان به این گروه‌ها خواهند پیوست و با هدف ایجاد مشکل برای دولت نیجریه بمب منفجر خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N317141

وبگردی