آفتاب
در نشست خبری با همتای لوکزامبورگی:

ظریف: دنبال‌کنندگان راه حل نظامی در سوریه امروز واقعیت را ببینند

ظریف: دنبال‌کنندگان راه حل نظامی در سوریه امروز واقعیت را ببینند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آنهایی که در سوریه به دنبال راه حل نظامی با ترور و خشونت هستند، باید به واقعیت‌ها نگاه کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ که به تهران سفر کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره این آمادگی را داشته و دارد که بحران سوریه به نتیجه برسد آنهایی که طرفدار راه حل نظامی هستند آن هم افرادی که با ترور و خشونت باعث مشکل مردم سوریه شدند، نیاز است که واقعیت را نگاه کنند.






وی افزود: حضور گسترده آوارگان سوری در لبنان را ببینید و ببینید که چرا مانع می شوند که مردم خود تصمیم بگیرند، چرا پیش داوری می کنند و اجازه نمی دهند مردم سوریه به نتیجه برسند.






ظریف بیان کرد: اگر تمایل داریم بحث حقوق بشر به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد، نیاز است که به حقوق بشر نه به عنوان ابزار، بلکه به عنوان هدف نگاه کنیم، محروم کردن مردم از حق غذا و دارو نقض گسترده، وسیع و سیستماتیک حقوق بشر است.






در این نشست خبری، جین اسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز اظهار داشت: به عنوان وزیر امور خارجه طرفدار تحریم نیستم، اما در مورد حقوق بشر نباید موضوعات را ادغام کرد.






وی با بیان اینکه برای دموکراسی در کشورها باید همه موضوعات در نظر گرفته شود، به ایران برای برگزاری انتخابات تبریک گفت.






اسلبورن با اشاره به اینکه هر دو دوستان سوریه، اما در دو جبهه متفاوت هستیم، تصریح کرد: در شورای امنیت نتوانستند خط مشی مشترک ایجاد کرده و به وظیفه خود عمل کنند و حداقل یک آتش بس در سوریه ایجاد کنند.






وزیر امور خارجه لوکزامبورگ همچنین افزود: بنده مایل بودم ایران بیشتر بتواند در روند ژنو حضور داشته باشد و به ایران توصیه می کنم نهایت تلاش خود را برای اینکه ملت سوریه رنج بیشتری نکشد، انجام دهد. 






این خبر در حال تکمیل شدن است...



کد N317137

وبگردی