آفتاب
تناقض در مواضع اعراب ادامه دارد؛

واکنش مثبت به دیدار امیر کویت از ایران/تکرار ادعاهای درباره جزایر ایرانی

واکنش مثبت به دیدار امیر کویت از ایران/تکرار ادعاهای درباره جزایر ایرانی

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض، سفر امیر کویت به ایران را تاریخی خوانده و درباره تاثیرات مثبت آن بر روباط با کشورمان ابراز امیدواری کردند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عربستان، شورای همکاری خلیج فارس که دوشنبه در ریاض، یکصد و سی و یکمین نشست خود را در سطح وزیران خارجه برگزار کرد، به سفر شیخ صباح الاحمد جابر الصباح به ایران واکنش مثبت نشان داد.






این شورا در بیانیه ای، سفر امیر کویت به تهران را مهم و تاریخی توصیف کرد.






در این بیانیه اعلام شده است که اعضای شورای همکاری خلیج فارس به تاثیرات مثبت این سفر بر روابط کشورهای عضو شورا با ایران چشم دوخته اند.






شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت بر اهمیت حل مسائلی که سبب نگرانی در خصوص روابط دوجانبه میان ایران و شورای همکاری می شود، تاکید کرده است.






در این نشست که سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان بنا به دلایل نامعلومی غایب بود، عبدالعزیز بن عبدالله معاون وی، ریاست هیئت سعودی را برعهده داشت.






این بیانیه بر اهمیت روابط مبتنی بر همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری و ایران بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور آنها و اصل حسن همجواری تاکید کرده است.






اعضای شورای همکاری همچنین در واکنش به مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره موضوع هسته ای،ابراز امیدواری کردند که این مذاکرات به نتایج مثبت منجر شود.






حمایت مجدد از ادعاهای بی اساس امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از دیگر مواردی بود که طبق معمول در این بیانیه مطرح شد، شرکت کنندگان در این نشست با وقاحت، ایران را اشغالگر خواندند و مدعی حاکمیت امارات بر این جزایر شدند.






اعضای شورای همکاری در توهین آشکار به مردم سوریه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که با وجود کارشکنی و مانع تراشی حامیان گروههای تروریستی و تهدیدهای این گروهها با حضور گسترده مردم سوریه آغاز شده است، غیر قانونی خواندند و آن را زیر سئوال بردند تا بار دیگر خصومت ورزی خود را با مردم این کشور نشان دهند.
 



کد N317064

وبگردی