آفتاب
در گفت و گو با ایرنا؛

بروجردی: هیات های پارلمانی اعزامی به دمشق امروز با کاندیداهای ریاست جمهوری سوریه دیدار می کنند

بروجردی: هیات های پارلمانی اعزامی به دمشق امروز با کاندیداهای ریاست جمهوری سوریه دیدار می کنند

دمشق- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که ریاست هیات های پارلمانی اعزام شده به سوریه را عهده دار است، گفت: هیات های پارلمانی که به منظور نظارت بر انتخابات سوریه عازم این کشور شده اند، امروز با 3 کاندیدای انتخابات سوریه دیدار می کنند.

«علاالدین بروجردی» روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به دمشق گفت: هیات های پارلمانی 7کشور حامی و دوست سوریه که روز دوشنبه از ایران عازم سوریه شده اند، امروز (سه شنبه) همزمان با برگزاری انتخابات در این کشور با 3 نامزد انتخابات این کشور دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سوریه، هیات های پارلمانی کشورهای جمهوری اسلامی، اوگاندا، زیمباوه، فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا و تاجیکستان پس ازدومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که روز یکشنبه در تهران برگزار شد، برای بررسی روند انتخابات سوریه راهی این کشور شدند.

دعوت از کشورهای دوست سوریه، یازدهم خرداد در دومین اجلاس هیأت های پارلمانی کشورهای دوست این کشور در تهران، به منظور بازدید از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه از طرف «جهاد اللحام » رییس مجلس خلق سوریه انجام شد.

دومین اجلاس رییسان کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، یازدهم خرداد با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران برگزار شد.

در پایان این اجلاس، بیانیه رییسان کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه قرائت و در آن بر استفاده از راه حل های سیاسی سازنده برای حل بحران سوریه تاکید شد.

حقیقت یابی کشتارهای صورت گرفته در سوریه، حمایت از راه حل سیاسی در بحران این کشور، حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و احترام به اراده ملت و همچنین پایان یافتن اقدامات تروریستی در این کشور از جمله تاکیدات دومین اجلاس تهران بود.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز در این کشور برگزار شد. بشار اسد، ماهر الحجار و حسان النوری، سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند.

سیام**7261**1572
کد N317011

وبگردی