آفتاب

این مردم طوفان‌نفهم بادنشناس

این مردم طوفان‌نفهم بادنشناس

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

رضا ساکی

حکایت همان حکایت است. کدام حکایت؟ حکایت همان حکایتی است که عده‌ای که نه می‌دانند طوفان چیست و نه باد، مدام غصه طوفان و باد تهران را می‌خورند. الآن ما مردم شده‌ایم طوفان‌نفهم و بادنشناس. راستش بالأخره نفهمیدیم این سازمان هواشناسی کی قرار است به دردمان بخورد. آن از برف پارسال شمال این هم از طوفان امسال تهران. قبلا هم در ماجرای طغیان رودخانه کن این سازمان هیچ هشداری نداده بود. البته هشدار می‌دهند، نباید بی‌انصافی کنیم، مثلا هشدار می‌دهند برف شدید در شمال کشور. شما هم می‌گویید برف شدید است دیگر. می‌خوابید. ساعت ده صبح بیدار می‌شوید می‌بینید هوا تاریک است و زیر چهار متر برف شدید دفن شده‌اید.

یا می‌گویند فردا در تهران باد شدید می‌وزد. شما هم می‌گویید خب باد است دیگر، باد شدید که ترس ندارد. باد شدید یعنی بادی که شدید می‌وزد. یعنی طوفان نیست. باد شدید است. بعد در حال رفتن به محل کارتان هستید که طوفانی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر یعنی ۱۰ کیلومتر تندتر از طوفان کاترینا شروع می‌شود و دودمان‌تان را با خود می‌برد. بعد که شما شاکی می‌شوید که چرا پیش‌بینی نکردید می‌گویند اولا ما که گفتیم باد شدید می‌وزد بعد هم این نوع حوادث قابل پیش‌بینی نیستند.

راستش من نفهمیدم چه چیزی در این کشور آریایی قابل پیش‌بینی است. نه طوفانش قابل پیش‌بینی است، نه به هم خوردن سخنرانی سیدحسن خمینی، نه رشد و رکورد قیمت مسکن، نه قیمت خودرو و نه حتی لیست تیم ملی! وسط این همه غیرقابل پیش‌بینی، این مردم هستند که همیشه متهم‌اند. این مردم طوفان‌نفهم بادنشناس.

من از این به بعد هر وقت سازمان هواشناسی کلمه شدید را به کار ببرد می‌روم پناه می‌گیرم. شما را نمی‌دانم.

باقی بقای‌تان!

انتهای پیام

کد N316928

وبگردی