آفتاب

هشدارها و تذکرات شورایی‌ها در پی طوفان و تلفات آن

هشدارها و تذکرات شورایی‌ها در پی طوفان و تلفات آن

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود درباره طوفان روز گذشته پایتخت و تلفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن انتقادات و تذکراتی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شصت و نهمین جلسه علنی از شورای شهر تهران پرویز سروری – رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران- با بیان اینکه فاجعه بالقوه در تهران در حال رخ دادن است گفت: دیروز شاهد بودیم که اگر قبل از حادثه اقدام و عمل نکنیم شاهد چه وقایعی خواهیم بود.

وی افزود: باید معضل بافت‌های فرسوده و خصوصا ریزدانه‌های غیرقابل تجمیع در سراسر کشور حل شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هواشناسی باید طوفان با سرعت 120 کیلومتر در ساعت را پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی می‌کرد گفت: علت عدم توانایی سازمان هواشناسی در این زمینه چه بوده است که در پی طوفان پنج نفر کشته و 50 نفر مصدوم می‌شوند.

عبدالمقیم ناصحی- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه خداوند باید به خانواده‌هایی که روز گذشته عزادار شدند عنایت کند، گفت: یا باید دعا کنیم که چنین اتفاقاتی برای کشور یا شهر ما رخ ندهد یا اینکه توانایی علمی بیشتری به ما داده شود که با اطلاع‌رسانی به مردم از اینگونه اتفاقات پیشگیری شود.

به گزارش ایسنا، پس از آن معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید در دستور جلسات امروز شورا هیچ بحثی به جز طوفان روز گذشته تهران در دستور کار قرار می‌گرفت، اظهار کرد: اتفاق روز گذشته در مدت 25 دقیقه رخ داده است و موضوعی که مدیریت بحران آن را بحران نمی‌داند و آن را یک پدیده تغییر جوی تلقی می‌کند چگونه 5 کشته و 150 حادثه بر جای گذاشته است؟

وی اتفاق روز گذشته را یک زنگ خطر دانست و افزود: باید تاکیدمان بر روی ایمنی و پیشگیری باشد، در این زمینه ما 374 محله داریم و خانه‌های ایمنی را در آن ایجاد کرده‌ایم که فعال نیستند و نحوه مقابله با حوادث به منظور آموزش در آنها پیش‌بینی نشده است.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این تذکری در مورد سازه محافظ عابرین داده شده بود، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات پیش آمده به دلیل عدم سازه محافظ برای عابرین بوده است و علت آن را می‌توان کوتاهی مهندسان ناظر حقیقی و حقوقی و نیز عاملان شهرداری دانست.

به گزارش ایسنا حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به طوفان روز گذشته شهر تهران گفت:‌ این اتفاق به حدی پیش‌بینی نشده بود که براساس اطلاعات ارائه شده دکل مخابراتی بر روی بام اداره آموزش و پرورش با ارتفاع 30 متر می‌شکند و رو به خیابان آویزان می‌شود.

احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر غافلگیرکننده بودن طوفان روز گذشته شهر تهران گفت: انتظار می‌رفت سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد چرا که تلفات به جا مانده از طوفان به میزان پیش‌بینی سازمان هواشناسی نبود.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از مردم براثر طوفان رخ داده شده فوت کردند گفت: سقوط درختان، سقوط از طبقات بالا، پارگی کابل‌ها، افتادن پایه تیرهای چراغ برق و راهنما از جمله اتفاقات روز گذشته تهران بر اثر طوفان بود که باید شهرداری در حالت آماده باش کامل قرار گیرد.

رییس شورای شهر تهران از سازمان هواشناسی خواستار بیان علت ضعف و تعلل در اطلاع‌رسانی پس از طوفان رخ داده شده در شهر تهران شد.

انتهای پیام

کد N316884

وبگردی