آفتاب

عبدالله صالح: دیگر به قدرت بازنمی‌گردم

عبدالله صالح: دیگر به قدرت بازنمی‌گردم

رئیس جمهور سابق یمن ضمن تکذیب اخباری مبنی بر سرقت اموال عمومی یمن از سوی وی، از مقامات یمنی خواست اگر نسبت به این مساله اطمینان دارند، اسناد و مدارک خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از مقامات یمنی خواست اگر اسناد و مدارکی در خصوص سرقت وی در اختیار دارند، آن را ارائه کنند.

وی افزود: مسئولان سابق یمنی ممکن است اموال عمومی را غارت کرده باشند، اما من یکی از آ‌ن‌ها نیستم.

عبدالله صالح همچنین برخورداری از نفوذ سیاسی خود را در دولت یمن تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: چنین شایعاتی با هدف خدشه‌دار کردن وجهه من از سوی مسئولان دولت شکست خورده یمن صورت می‌گیرد.

عبدالله صالح خاطرنشان کرد: این اقدام همچنین یک جنجال رسانه‌ای و با هدف خدشه‌دار کردن چهره نظام سابق یمن صورت می‌گیرد؛ نظامی که وحدت و دموکراسی و احترام به حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها را محقق کرد.

وی اظهار داشت: مسئولان دولت کنونی طی سه سال گذشته چه چیزی را محقق کرده‌اند؟ در حال حاضر مسئولان مذکور از دستاورهای نظام سابق استفاده می‌کنند.

عبدالله صالح اعلام کرد: خواهان بازگشت به دولت در انتخابات آتی نیستم و اگر برخی نزدیکان من به این مساله اشاره‌ای کرده‌اند، به دوره‌های قبل بازمی گردد. محال است من بار دیگر به دولت بازگردم اما همواره فردی سیاسی خواهم ماند.

وی در خصوص نامزد شدن فرزندانش در انتخاباتی آتی، گفت: فرزندان من به عنوان شهروندان یمنی حق دارند نامزد انتخابات شوند. من مانع فرزندانم برای شرکت در انتخابات نمی‌شوم اما توصیه می‌کنم که در زمان کنونی که کشور در اوضاع وخیمی به سر می‌برد، دست به چنین اقدامی نزنند.

انتهای پیام

کد N316858

وبگردی