آفتاب
رییس دیوان عالی کشور خبر داد

کاهش حجم پرونده‌های مسن در دیوان عالی

کاهش حجم پرونده‌های مسن در دیوان عالی

رییس دیوان عالی کشور گفت: حق و حقیقت همیشه و در همه حال جایگاه والایی دارد و همه شئون جامعه بشری بر اساس حق باید اداره شود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: حق و حقیقت همیشه و در همه حال جایگاه والایی دارد و همه شئون جامعه بشری بر اساس حق باید اداره شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسنی‌گرکانی با تبریک اعیاد شعبانیه به همه دوستداران و محبان آل الله به مسئله حق‌گرایی و حق‌گویی پرداخت و بیان کرد: کار قضات قطعاً باید حق گرایی و حق گویی باشد و بر همین اساس هم باید به پرونده های قضایی رسیدگی شود، اگر اینگونه باشد افراد جامعه احساس امنیت و آرامش دارند و رضایت خداوند هم در این است.

وی با قرائت حدیثی از رسول اکرم ( ص ) که می‌فرمایند: علیٌ مع الحق و الحق مَعَ علی تصریح کرد: علی با حق است، حق با علی است و در همه حال وظیفه علماء بیان حق است در برابر ظلم ها و باطل ها. خواه حق با مسئله کهنه و قدیمی جور دربیاید و خواه با مسئله جدید و نو . اگر حق وفق پندار قدیمی و کهنه باشد نگوئید این کهنه پرستی است. حق ، حق است در هر صورت و در هر زمان و مکانی که باشد.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: حق و حقیقت همیشه و در همه حال جایگاه والایی دارد و همه شئون جامعه بشری بر اساس حق باید اداره شود. وظیفه همه علماء حق گفتن است، اگرچه به زعم بعضی‌ها تلخ بیاید. نکبت دنیا و آخرت و خسران نصیب عالمان جامعه‌ای می‌شود که طبق پسند مردم دنیاطلب حرف بزنند و از گفتن حق خودداری کنند.

وی اضافه کرد: عالم باید چراغ روشنگر باشد و وظیفه عالمان و قضات و همه مدیران ارشد نظام و همه آحاد مردم باید حق گویی و حق گرایی باشد. خداوند وعده داده است که باطل نابود شدنی است و حق را محقق و پابرجا می دارد؛ بنابراین دانشمندان حق گرا و به‌ویژه قضات محترم همواره با باطل در ستیز باشند و چهره نورانی حق را در پرتو ایمان آشکار و علمیاتی سازند.

رئیس دیوان عالی کشور با توجه به سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره ) بیان کرد: در سالگرد ارتحال ملکوتی امام رضوان الله تعالی علیه به ملت شریف ایران مخصوصاً جوانان عزیز عرض می کنم شیوه عدالت و عقلانیت و ولایت مداری را از مکتب امام بیاموزیم تا کشورمان از تهاجم فرهنگی قدرت های استکباری مصونیت داشته باشد. رسالت دانشمندان در حوزه های علمیه و دانشگاهی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنی ضروری و قطعی است.

در این جلسه محسنی گرکانی ضمن قدردانی از همه قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور بخاطر اهتمام بیشتر نسبت به رسیدگی سریع به پرونده ها از کاهش حجم پرونده های مسن در دیوان عالی خبر داد.

وی از اقدامات معاون قضایی و نظارت دیوان عالی و مخصوصاً مدیر کل محترم نظارت تقدیر کرد و افزود: با اقدامات انجام شده و پیگیری های صورت گرفته از محاکم قضائی هفت استان کشور نتایج مطلوبی حاصل شده و خیلی از پرونده های مسن در این چند ماهه منتج به نتیجه و مختومه شده است که امید است این نظارت و پیگیری ها در همه استان های کشور صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N316844

وبگردی