آفتاب
محسن‌رضایی در گفت وگو با ایلنا:| 173271

امام(ره) به جوانان اعتقاد داشت

امام(ره) به جوانان اعتقاد داشت

بعد از آن که من فرمانده سپاه شدم، رفتم با کمک همین جوانان گمنام مثل شهید زین‌الدین و جوانانی که کسی آنان را نمی‌شناخت، توانستیم وضع جنگ را تغییر دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید براینكه امام (ره) به جوانان اعتقاد داشت، گفت:با اعتماد كردن به جوانان بسیاری از مشكلات حل خواهد شد.

محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، به ذکر خاطره ای از امام راحل پراخت و گفت: امام خمینی(ره)، من را شهریور سال 1360 خواستند و فرمودند سن تو چقدر است؟ گفتم 27 ساله هستم. امام فرمودند می‌خواهم فردا شما را فرمانده سپاه بگذارم و بروید و با کمک این جوان‌های حزب‌اللهی اوضاع جنگ را عوض کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا آن موقع ایران هر چه حمله می‌کرد، موفق نمی‌شد، اما بعد از آن که من فرمانده سپاه شدم، رفتم با کمک همین جوانان گمنام مثل شهید زین‌الدین و جوانانی که کسی آنان را نمی‌شناخت، توانستیم وضع جنگ را تغییر دهیم.

وی با بیان این که منش، رفتار و عملکرد امام خمینی(ره) برای همگان درس است، گفت: امام به جوانان اعتقاد داشت و جوانان را باور کرده بود و همین نکته می‌تواند درسی برای حاکمان امروزی ایران و جهان باشد که جوانان را باور کرده و به آن‌ها اعتماد  داشته باشند چراكه با انگیزه و نیروی جوانان، بسیاری از مشکلات به سرعت حل خواهد شد.

کد N316780

وبگردی