آفتاب

امین‌زاده: در راه امام(ره) افراط و تفریط دیده نمی‌شد

امین‌زاده: در راه امام(ره) افراط و تفریط دیده نمی‌شد

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: در جامعه اسلامی کلیه حقوقی که در قانون موضوعه پیش‌بینی می‌کنیم، با استفاده از درس‌هایی است که از امام(ره) گرفته‌ایم و محدویت‌هایی که گاهی برخلاف کلام امام خمینی(ره) به جامعه زنان اعمال می‌شود را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) الهام امین‌زاده در همایش «امام خمینی(ره) احیاگر هویت زنان مسلمان» با ابراز امیدواری در رابطه با تعامل هرچه بیشتر حقوقی جامعه اسلامی با جهان اسلام، کشورهای منطقه و اعضای سازمان کنفرانس اسلامی اظهار کرد: یکبار به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد دادیم برای حفظ حقوق زنان مسلمانان جهان یکی از معاونان خود را از بین بانوان مسلمان انتخاب کند و فضایی را برای حضور زن مسلمان فراهم آورند که همچنان منتظر اقدام ایشان در این ارتباط هستیم.

وی با اشاره به این‌که «بزرگداشت امام(ره) برای ایرانی‌ها جنبه اعتقادی،‌ایمانی‌،عاطفی و انقلابی پیدا کرده است» افزود: همیشه 14 و 15 خرداد غمگین هستیم و سعی می‌کنیم با بزرگداشت این مرد(امام خمینی) و یادآوری خدماتش به جهان اسلام، خود را تسکین دهیم.

وی با بیان این‌که «امام(ره) علی‌رغم تمامی تهدیداتی که علیه ایشان وجود داشت آرامش عمیقی در وجود خود د اشتند» اظهار کرد: امام (ره) در کلیه نظرات خود همواره با مخالفانی روبه‌رو بودند اما هیچ هراسی به دل راه نمی‌دادند و آرامش خود را حفظ می‌کردند یکی از این موارد که مورد مخالفت بسیاری قرار می‌گرفت دیدگاه‌های امام در مورد زنان بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره این‌که «امام(ره) با قاطعیت از حقوق واقعی زن مسلمان دفاع می‌کرد و با تفکر متعالی‌شان باعث رشد ویژگی‌های فردی،‌ اجتماعی،‌ فرهنگی،‌ سیاسی‌، اقتصادی‌، اخلاقی،‌ عاطفی وعلمی زن مسلمان شد» تصریح کرد: در راهی که امام(ره) به جهان بشریت معرفی کرد افراط و تفریط دیده نمی‌شد و در همین راستا امام(ره)، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان زن کامل مسلمان معرفی می‌کرد.

وی در ادامه به نظرات امام خمینی(ره) درباره مشارکت سیاسی و حقوق سیاسی زنان اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمود در فرایند پیروزی انقلاب و ساخت نظام اسلامی همیشه زنان نقش موثری داشتند، پس بین زن و مرد حاکم و غیرحاکم فرقی نیست و همه در پیشرفت جامعه مسوول هستند.

وی ادامه داد: در دیدگاه امام خمینی(ره) زن و مرد در حق دخالت در سرنوشت خویش دارند و تفاوت زن و مرد به حیثیت انسانی آن‌ها مرتبط نیست؛ بنابراین زن در کنار مرد باید به ساخت تعالی جامعه بپردازد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «در دیدگاه امام(ره) در انتخاب شدن و دسترسی به مناسب بالای سیاسی برای زن هیچ محدودیتی وجود ندارد» گفت: امام(ره) معتقد بود که اسلام با آزادی زن موافق است و اسلام پایه‌گذار آزادی زن در تمام ابعاد وجودی‌اش است. چون امام(ره) معتقد است زن موجودی است که می‌تواند قدرت شیطانی را بشکند.

وی با اشاره به این‌که «در دیدگاه امام بین زن و مرد در تعیین سرنوشت‌شان تفاوتی وجود ندارد» خاطرنشان کرد: امام صریحا می‌فرماید امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست و همان‌طور که مرد باید در امور سیاسی دخالت کند زن هم می‌تواند در امور سیاسی دخالت کند و در واقع زن می‌تواند در ساختمان حکومت اسلامی مسوولیت‌هایی بر عهده گیرد.

وی به بیان دیدگاه‌های امام(ره) در مورد فعالیت‌های زن در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: براساس دیدگاه امام(ره) شغل صحیح برای زن هیچ مانعی ندارد و باید افراط و تفریط‌ها را در حوزه حقوق زنان حذف کنیم؛ همچنین امام(ره) معتقد بود زنان نقش سرنوشت‌سازی در خانواده و جامعه دارند.

انتهای پیام

کد N316616

وبگردی