آفتاب
در دیدار جمعی از بانوان با بیت امام خمینی(ره) عنوان شد

نقش مهم زن در خانواده نافی حضور او در عرصه اجتماعی نمی‌شود

نقش مهم زن در خانواده نافی حضور او در عرصه اجتماعی نمی‌شود

جمعی از بانوان در دیداری صمیمانه با بیت حضرت امام خمینی(ره) به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مربوط به زنان و خانواده پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، فاطمه طباطبایی همسر احمدآقا خمینی، ندا بجنوردی همسر حسن خمینی، خانم اعرابی نوه امام خمینی(ره)، شهیندخت مولاوردی، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143، شهربانو امانی عضو حزب کارگزاران، پروانه مافی رییس کمیته زنان ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی، خدیجه سفیری عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و استاد دانشگاه و همسران دو شهید هسته ای شهریاری و علی محمدی حضور داشتند.

پروانه مافی در این برنامه با بیان اینکه امام خمینی احیاگر تفکر دینی در مورد زنان بود گفت: امام خمینی با نگاه و مسائل متحجرانه در امور زنان مخالف بود. ایشان زنان را رهبران جامعه می‌دانستند. نگاه امام ظرفیت و سرمایه اجتماعی برای زنان را فراهم می‌کرد.

رییس کمیته زنان ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی در ادامه گفت: نگاه امام باعث حضور موثر و تاثیرگذار در زنان اجتماع شد. این نگاه معادل نگاه انبیا است امام موجودی کمال خواه بود و به همین جهت ایشان وظیفه سنگین تربیت نسل و تعهد در اداره مملکت را دو بال پرواز برای تکامل زن می دانست. در قرائت ایشان در رسیدن به کمال تفاوتی بین زن و مرد نیست.

در ادامه این برنامه خدیجه سفیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ایده‌های امام راحل فصل جدیدی را شروع کرده است گفت: متاسفانه هنوز تمام ایده‌ها و آرمان‌های امام تحقق نیافته است ولی مسیر روبه جلو بوده است حرکت زنان جامعه ما بر گرفته از نگاه امام راحل بود و آنان را به سوی دانشگاه‌ها و تحصیلات عالیه سوق داد. زنان پاسخ دادند که اگر ما را به کار نمی‌گیرید ما برای اهداف انقلاب اسلامی با تحصیلاتمان حاضریم حضور پیدا کنیم.

سفیری در ادامه گفت: در همین زمان بود که رشته مطالعات زنان به عنوان یک رشته دانشگاهی به وجود آ‌مد اما چند سال بعد مخالفت‌هایی با حوزه زنان شروع شد. این مخالفت ها تاحدی پیش رفت که ما فکر می‌کردیم که حوزه زنان در کشور تعطیل شده است.

وی با اشاره به دهه چهارم انقلاب گفت: در دهه چهارم انقلاب امروز در شاخه های زیادی حضور زنان را می‌بینیم در عرصه‌های مدیریتی زنان توانسته‌اند حضور کارآمدی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و استاد دانشگاه با تاکید بر توانایی زنان در نقش آفرینی حوزه خانواده و اجتماع گفت: نقش زن در خانواده مهم است اما نافی حضور او در عرصه اجتماعی نمیشود زنان می‌گویند می‌توانند همزمان هم در خانه و هم در اجتماع حضور داشته باشند این نیروهای بالقوه می‌توانند در جامعه کمک بسیار مهمی باشند.

وی با بیان پیشنهادی خاطر نشان کرد: پیشنهاد این است که در مدیریت سیاسی و مدیریت اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی از زنان فرهیخته موثرتر استفاده شود. این جامعه زنان با توان بالقوه‌ای دارد که می‌تواند به پیشرفت جامعه کمک کند. اینکه خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند دلیلش حضور بیرونی زن از خانه نیست اگر زنان را باز به خانه باز گردانید این مشکلات حل نمی‌شود چرا که پایه های فرهنگی و ابعاد اجتماعی دارد.

در بخشی از این مراسم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل روحیه و شخصیت والای امام خمینی(ره)، اندیشه‌های ایشان هیچگاه کهنه نمی‌شود و جوانان در هر دوره‌ای می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

کد N316494

وبگردی