آفتاب

مشاور اسد: توافقات ملی تنها راه حل بحران سوریه است

مشاور اسد: توافقات ملی تنها راه حل بحران سوریه است

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با بیان اینکه سازش‌ ملی تنها راه حل بحران سوریه است، گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ادامه مبارزه مردم این کشور با جنگی است که بر آن‌ها تحمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه روند سیاسی در سوریه در حال حاضر متوقف شده است، گفت: هیچ‌گونه اقدامات و مقدمه‌چینی برای برگزاری نشست ژنو 3 وجود ندارد.

وی عنوان داشت: حل سیاسی بحران کشور به سازش‌های ملی نیاز دارد و استراتژی سازش‌ها بسیار موفق بوده و پیامدهای آن کاملاً‌ واضح است.

شعبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرار است سازش‌هایی در مناطق درعا، ریف حمص، دیر الزور و ریف حلب صورت بگیرد و همچنین برخی مخالفان خواهان بازگشت به سوریه و مذاکرات جدی هستند.

مشاور اسد گفت: در حال حاضر اقدامات سیاسی مثبتی از سوی غرب جهت مذاکره با سوریه وجود دارد و تماس‌های زیادی با برخی کشورهای حوزه خلیج (فارس) و کشورهای غربی در خصوص بازگشایی شبکه‌هایی با دمشق وجود دارد.

وی در خصوص روابط عربستان با ایران گفت: هر گونه توافق میان عربستان و ایران نه فقط سوریه بلکه به نفع منطقه است.

شعبان اظهار داشت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه ادامه مبارزه ملت این کشور با جنگی است که بر آن‌ها تحمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیدن شهروندان سوری که در لبنان به پای صندوق‌های رای می‌روند، مساله عجیبی نیست بلکه کسانی که سوریه را هدف قرار داده‌اند، غافلگیر کرده است.

شعبان خاطرنشان کرد: سازش‌ها تنها راه حل سیاسی و واقعی برای حل بحران کشور است و تنها مشکل اساسی در این سازش‌ها وجود برخی گروه‌های درگیر در سوریه است که در برخی مناطق با هم می‌جنگند.

مشاور اسد عنوان داشت: اتحادیه عرب از همان روز اول اقدامات نامناسبی در قبال بحران سوریه اتخاذ کرد و برخی کشورهای عربی نیز در حال حاضر همین روش را ادامه می‌دهند.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: ملت مصر گزینه خود را انتخاب کرده است و روابط میان دمشق و قاهره همواره خوب بوده است و این روابط همچنان ادامه دارد.

مشاور اسد در خصوص حمایت واشنگتن از تروریست‌ها در سوریه گفت: واشنگتن نسبت به بحران سوریه مواضعی متضاد با هم اتخاذ می‌کند.

وی در خصوص روابط سوریه با روسیه نیز گفت: مسکو موضع مهم و خوبی نسبت به ملت سوریه در پیش گرفته و ما خواهان افزایش روابط خود با روسیه هستیم.

انتهای پیام

کد N316350

وبگردی