آفتاب
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

ارتقای دانش و فهم دینی محور فعالیت‌های فرهنگی مبلغان باشد

ارتقای دانش و فهم دینی محور فعالیت‌های فرهنگی مبلغان باشد

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: تلاش برای ارتقای دانش و فهم دینی به عنوان یک ضرورت باید محور اصلی فعالیت تلاشگران و مبلغان عرصه فرهنگی باشد.

محمدحسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ در عرصه دین، اظهار کرد: فعالان فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان باید به تبیین فهم و دانش دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: زیرساخت اصلی فعالیت‌های اقتصادی و ریشه توسعه کشور در گرو اقدامات فرهنگی است که توجه به مسایل دینی بسیار حایز اهمیت است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان دین، سربازان ولی عصر (عج) در نشر و گسترش معارف دینی هستند که در برابر تبلیغات شوم دشمن به روشنگری و پاسخگویی به شبهات می‌پردازند.

نبوی افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیام ظلم‌ستیزی خود، آزادی خواهان را مجذوب ساخت و منافع مستکبران جهان را به خطر انداخت؛ از این رو دشمن با هر تلاشی در صدد بود مانع از رسیدن پیام انقلاب در مقابله علیه ظلم و ستم به جهان شود.

وی جنگ نرم دشمن در از میان بردن روحیه مقاومت و ظلم ستیزی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از هر ابزار و محتوای غیراخلاقی به خصوص رسانه‌های جمعی و ماهواره‌ها استفاده می کند تا باورها و اعتقادات دینی و مذهبی مردم را از میان ببرند.

نبوی در خصوص جایگاه روحانیت در عرصه‌های تبلیغی در مقابله با توطئه‌های دشمن، اظهار کرد: در کوران حوادث پس از انقلاب، روحانیت و طلاب به عنوان سربازارن ولی عصر(عج) وظیفه خطیر خود را در دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: روحانیت با وجود فشارها و کاستی‌ها، کارنامه درخشانی را از خود در تاریخ بر جای نهاده‌اند و اگرچه پرداختن و مقابله با تهاجم فرهنگی یکی از مهم ترین وظایف نهادها و سازمان‌های فرهنگی و به ویژه شورای انقلاب فرهنگی است، اما به نظر می رسد هر گروهی خصوصا روحانیون با توجه به جایگاه ارزشمند و نافذ خویش باید به این مقوله با شناخت، آمادگی و مهارت بیشتری بپردازند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مولفه‌های مهم در تبلیغ موفق گفت: برای تحقق تبلیغ موفق، مسائل مهمی مطرح است که از جمله می توان به روش سخنرانی، شیوه‌های جذب و تهیه مطالب ارزشمند و ارائه آن به مخاطب اشاره کرد.

نبوی ادامه داد: آنچه بیش از همه این موارد می‌تواند تبلیغ را پایدار سازد اخلاق و شیوه‌های سلوک اجتماعی مبلغ است که تاثیر جدی در روند تبلیغ بر جای می‌گذارد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم در تبلیغ توجه به وظیفه مبلغان در امر به معروف و نهی از منکر و از میان بردن ناآگاهی مردم دارای اهمیت فراوانی است تا با شناخت کامل و جامع گام در عرصه تبلیغ بگذاریم.

انتهای پیام

کد N316292

وبگردی