آفتاب

انتقاد اوکراین از پیش نویس قطعنامه روسیه

انتقاد اوکراین از پیش نویس قطعنامه روسیه

نیویورک- ایرنا- نماینده دایم اوکراین در سازمان ملل ارایه پیش نویس قطعنامه ای در خصوص آتش بس درمناطق جنوب شرقی اوکراین از جانب روسیه را بسیار کنایه دار توصیف کرد و گفت روسیه برای برگرداندن امنیت به اوکراین باید کمک هایش به شورشیان شرق اوکراین را قطع کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،ˈیوری سرگئی یف پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره بحث بر سر پیش نویس قطعنامه روسیه برای ایجاد آتش بس در مناطق شرقی اوکراین گفت: روسیه که اخیرا بخشی از اوکراین را تصرف کرده، حالا برنامه ای برای برقراری امنیت ارایه می کند و این پیشنهاد بسیار غیرقابل اعتماد می باشد.

وی با متهم کردن روسیه به ایجاد اغتشاش در مناطق شرقی اوکراین گفت : روسیه باید به تعهدات ژنو خود عمل کند و جلوی کمک های نظامی و مالی به شورشیان هوادار کرملین را که عامل اصلی ناامنی در این مناطق هستند، بگیرد.

طی ماه اخیر، هواداران روسیه در سه استان شرقی اوکراین خواهان استقلال از اوکراین و الحاق به روسیه شده اند که این امر با مخالفت دولت اوکراین مواجه شده و تا کنون ده ها نفر از هر دو طرف دراین درگیری ها کشته و صد ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

پترو پورشنکو رییس جمهورمنتخب اوکراین در سخنرانی خود سرکوب کردن شورشیان مناطق شرقی اوکراین و متحد کردن کشورش را اولویت برنامه خود معرفی کرد.

اروپام 1908 ** 1064
کد N316085

وبگردی