آفتاب

روسیه پیش نویس آتش بس در اوکراین را به سازمان ملل داد

روسیه پیش نویس آتش بس در اوکراین را به سازمان ملل داد

نیویورک- ایرنا - روسیه پیش نویس قطعنامه آتش بس و ارسال کمک های بشر دوستانه به مناطق جنوب شرقی اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، ˈویتالی چورکینˈ نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز گذشته پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت در جمع خبرنگاران درباره این پیش نویس گفت : وضعیت مناطق جنوب شرقی اوکراین به شدت بحرانی شده به طوری که خشونت ها و حمله های هوایی گارد امنیتی اوکراین به این مناطق باعث کشته شدن زنان و کودکان بی گناه شده است.

وی افزود: سازمان صلیب سرخ اعلام کرده که به دلیل درگیری ها و وجود ایست و بازرسی های متعدد، رساندن کمک به نیازمندان محاصره شده در این مناطق غیر ممکن است. همچنین نیروهای امنیتی اوکراین از خروج زنان و کودکان محاصره شده در این مناطق جلوگیری کرده اند.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل که در ماه جاری میلادی مسولیت ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، گفت: اهداف اصلی این قطعنامه ایجاد آتش بس، تسهیل رساندن کمک های بشردوستانه به این مناطق و جلوگیری از تشدید خشونت در مناطق جنوب شرقی اوکراین می باشد.

وی افزود : خشونت دولت اوکراین علیه مردم این مناطق غیرانسانی بوده ولی ˈˈبرخی از اعضای شوراˈˈمانع محکوم کردن بمباران های اخیر توسط دولت اوکراین شده اند.

چورکین تاکید کرد: این قطعنامه تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل که به شورای امنیت اجازه دخالت به منظور ایجاد ثبات در کشور مورد بحث را می دهد قرار نخواهد گرفت.

اروپام 1908 **1064
کد N316058

وبگردی