آفتاب
جلالی در دیدار با رئیس مجلس مالی:

اتحادیه بین المجالس اسلامی فرصت خوبی برای تحکیم روابط پارلمانی کشورهای اسلامی است

اتحادیه بین المجالس اسلامی فرصت خوبی برای تحکیم روابط پارلمانی کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس مالی در دیدار با رئیس مرکز پژوهش های مجلس خواستار استفاده از تجربیات دیپلماتیک ایران در برگزاری دهمین دوره اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در کشور خود شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ایسا کادیسیب، رئیس مجلس مالی و هیات همراه روز دوشنبه با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند.

جلالی در این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین دوره اتحادیه بین‌المجالس در کشور مالی گفت: امیدوارم از ظرفیت‌های این اتحادیه و همچنین جنبش عدم ‌تعهد که هر دو کشور ایران و مالی عضو آن هستند، استفاده شود.

وی افزود: اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی فرصت خوبی برای توسعه روابط بین‌المللی و تحکیم روابط پارلمانی کشورهای اسلامی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: قاره آفریقا برای جمهوری اسلامی ایران منطقه جغرافیایی استراتژیک و بااهمیتی بوده و ایران سعی داشته با کشورهای آفریقایی روابط مستحکمی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به برگزاری اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در مالی افزود: این اجلاس باعث ارتقای تعاملات سیاسی و اقتصادی بین کشورهای اسلامی خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: برگزاری اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در آفریقا و کشور مسلمان مالی اثرات خوبی برای تحکیم روابط بین کشورها و گسترش روابط داشته باشد.

رئیس مجلس مالی نیز در ادامه این دیدار با تقدیر از برگزاری نهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در ایران گفت: امیدواریم بتوانیم از تجربیات دیپلماتیک ایران در برگزاری دهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در مالی استفاده مطلوبی داشته باشیم.

ایسا کادیسیب با اشاره به اینکه آموزش لازمه پیشرفت و توسعه در کارها است، افزود: توانایی‌های ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه در توسعه بهداشت و پزشکی می‌تواند به توسعه کشور مالی کمک کند.

وی در پایان این دیدار یادآور شد: برگزاری موفق دهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی باعث خواهد شد نمادی از مبارزه با تروریسم جهانی نمایان شود.

در این دیدار آمادو تیام نائب رئیس مجلس، موسی تیمبینه منشی پارلمان مالی، خانم دیونکوندا ساکو ومحمدو نفا سیمپارا و محمدو حوا گاساما نمایندگان مجلس مالی و مدو دیالو قائم مقام رئیس مجلس مالی، رئیس مجلس این کشور را همراهی می کردند.

انتهای پیام

کد N315932

وبگردی