آفتاب

3 کشته و 27 مجروح در طوفان تهران/ دیوارهای چند ساختمان روی چند خودرو آوار شد

3 کشته و 27 مجروح در طوفان تهران/ دیوارهای چند ساختمان روی چند خودرو آوار شد

ایسنا نوشت:

رییس اورژانس کشور گفت: در پی طوفان امروز 3 تن در پایتخت کشته شدند.

دکتر امین صابری‌نیا افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.

 

دیوارهای چند ساختمان روی چند خودرو فرو ریخت

فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ طوفان تهران ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بود که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته و به وضعیت عادی رسیده‌ایم.

احمد صادقی درباره طوفان ساعتی پیش در تهران اتفاق افتاد، گفت: هم‌اکنون وضعیت به روال عادی برگشته است و این طوفان قابل پیش‌بینی بوده و باید سازمان هواشناسی این طوفان را پیش‌بینی و اعلام می‌کرد تا توسط رسانه‌های جمعی و صداوسیما هشدارهای لازم به مردم داده می‌شد ولی متأسفانه سازمان هواشناسی از قبل اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای رسمی تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را اعلام می‌کنند، گفت:‌ سه دیوار در منطقه 3 بر اثر شدت طوفان بر روی چندین خودرو فرو ریخت که خوشبختانه خسارت جانی برجای نگذاشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه این طوفان موجب قطع ده‌ها درخت شد، گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در اوایل طوفان 110 کیلومتر برآورد شده است که هم‌اکنون به 50 کیلومتر کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

۴۷۴۷

کد N315853

وبگردی