آفتاب

دیدار هیات پارلمانی موریتانی با بروجردی

دیدار هیات پارلمانی موریتانی با بروجردی

محمد وال رییس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و اریران و رییس حزب رفاه موریتانی به اتفاق احمد عبدالله نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس موریتانی صبح امروز (دوشنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط دو کشور گفت: گسترش مناسبات دوستانه فیمابین با کشورهای اسلامی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین توسعه ارتباطات و رفت و آمدها میان نمایندگان عضو کمیسیون‌ها در مجالس دو کشور را در افزایش شناخت از یکدیگر و توسعه روابط مهم خواند و افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون بویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی گفت: دشمنان وحدت مسلمانان با انواع توطئه‌ها می‌خواهند با اختلاف‌افکنی میان کشورهای اسلامی در مسائل جزیی، منافع نامشروع خود را در منطقه تامین کنند.

وی در پایان این دیدار با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با رهنمودهای گهربارش همواره در جهت وحدت مسلمانان تلاش می‌کرد و حتی مساله فلسطین را مساله اول جهان اسلام نامید.

محمد وال رییس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران در مجلس موریتانی و رییس حزب رفاه این کشور نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان است و گسترش مناسبات با ایران در عرصه‌های مختلف از اهداف و برنامه‌های دولت و مجلس موریتانی است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های ایران برای حل مشکل سوریه و فلسطین گفت: ایران یکی از محورهای اصلی حمایت از مقاومت و پایداری فلسطین و سوریه در برابر تهاجم دشمنان اسلام است.

احمد عبدالله نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس موریتانی نیز در این دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه خواستار برخورداری کشورش از تجربیات و پیشرفت‌های گوناگون ایران در زمینه‌های مختلف گردید.

انتهای پیام

کد N315758

وبگردی