آفتاب

فرمانده طالبان پاکستان: هرگز با دولت مذاکره نمی‌کنیم

فرمانده طالبان پاکستان: هرگز با دولت مذاکره نمی‌کنیم

یک فرمانده ارشد گروه تحریک طالبان پاکستان اظهار داشت این گروه شبه نظامی هرگز تحت رهبری مولوی فضل الله با مذاکره با دولت پاکستان موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن پاکستان، این در حالی است که رسانه ‌های پاکستانی به نقل از منابع خبری گزارش دادند که مولوی فضل الله، رهبر گروه تحریک طالبان پاکستان قصد دارد با رهبران قبایل و گروه‌های مختلف پاکستان جلسه‌ای به منظور بررسی مسائل مختلف شامل عملیات ارتش پاکستان در استان وزیرستان شمالی و نتیجه احتمالی این اقدام و همچنین بررسی اتحاد میان این قبایل داشته باشد.

دارا آدم خل، فرمانده گروه تحریک طالبان پاکستان با تأیید خبر برگزاری این جلسه عنوان کرد که همه تصمیمات گرفته شده از سوی مولوی فضل الله در این نشست با پیامی ویدیویی به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

این فرمانده طالبان در اظهاراتی که از طریق یک مصاحبه تلفنی و از محلی ناشناخته ایراد کرد، گفت: تحریک طالبان پاکستان هرگز تا زمانی که مولوی فضل الله رهبر آن است با مذاکره با دولت پاکستان موافق نخواهد بود.

وی همچنین فاش ساخت که عمر منصور دارا، یکی از فرماندهان اصلی تحریک طالبان پاکستان به زودی پیامی ویدیویی را خطاب به رسانه‌ها منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N315695

وبگردی