آفتاب
تحولات آسیا/

حمایت کانبرا از سیاست های ضدچینی آمریکا/ خودسوزی پناهجوی سریلانکایی در استرالیا

حمایت کانبرا از سیاست های ضدچینی آمریکا/ خودسوزی پناهجوی سریلانکایی در استرالیا

تاکید چین بر ضرورت توقف عملیات علیه غیرنظامیان در اوکراین، حمایت کانبرا از سیاست های ضدچینی آمریکا و خودسوزی پناهجوی سریلانکایی در استرالیا از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

چین

صدای روسیه گزارش داد که ژنرال "وانگ گوآنژونگ" معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آزادی بخش خلق چین در دیدار با "آناتولی آنتونف" معاون وزیر دفاع روسیه در سیزدهمین کنفرانس بین‌ المللی امنیت در آسیا ضمن حمایت از مواضع روسیه در قبال کی یف بر ضرورت توقف عملیات علیه غیرنظامیان در شرق اوکراین تاکید کرد.

شبه جزیره کره

کره‌ شمالی در واکنش به نامزدی "کیم کوآن جین" برای سمت مشاور امنیت ملی کره‌ جنوبی وی را "گانگستر نظامی و خائن" خواند.

استرالیا

دیوید جانستون وزیر دفاع استرالیا ضمن حمایت از اظهارت ضد چینی چاک هیگل همتای آمریکایی که پکن را متهم به بروز تنش ها در جنوب شرق آسیا کرده به دفاع از سیاست های ضدچینی آمریکا پرداخت.

هیگل گفته است: در ماه های گذشته، چین با اقدامات بی ثبات کننده و یک جانبه، ادعاهای خود بر دریای جنوبی چین را تکرار کرده است. آمریکا به شدت با هر نوع ارعاب، تهدید و توسل به نیروی نظامی" توسط ملل مخالف است.

خبرگزاری فرانسه نیز از خودسوزی "اسکات موریسون" پناهجوی سریلانکایی در کمپ پناهجویان در اعتراض به رفتار خشونت آمیز مقامات استرالیا خبر داد که به دلیل سوختگی بیش از 90 درصد روز یکشنبه در بیمارستان ملبورن جان باخت.

سازمان ملل و فعالان حقوق بشری بارها انتقاد خود را از سیاست های مهاجرتی و پناهندگی استرالیا به خصوص پس از پیروزی حزب حاکم لیبرال در انتخابات سپتامبر گذشته اعلام کرده اند.

هند

خبرگزاری آلمان نیز از ورود 88 نفر از شیعیان هند به قاهره برای زیارت اماکن مقدس شیعیان مصر از طریق اردن خبر داد.

کد N315665

وبگردی