آفتاب

ترس نتانیاهو از به رسمیت شناخته شدن دولت جدید فلسطین توسط اروپا

ترس نتانیاهو از به رسمیت شناخته شدن دولت جدید فلسطین توسط اروپا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی خود را از به رسمیت شناخته شدن دولت وفاق ملی فلسطین توسط اتحادیه اروپا به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، همزمان با اعلام تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین رژیم صهیونیستی از نگرانی خود از به رسمیت شناخته شدن آن، پرده برداشت.   

بر این اساس "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم از جامعه جهانی خواست دولت وفاق ملی فلسطین را به رسمیت نشناسند. این در حالی است که دولت جدید فلسطین متشکل از وزیران جنبش های حماس و فتح به چندین سال اختلاف بین گروه های فلسطینی پایان می دهد.

نتانیاهو در نشست امروز خود با اعضای کمیته روابط خارجی و دفاع کنیست رژیم صهیونیستی بیش از همه از رویکرد اتحادیه اروپا در قبال فلسطین ابراز نگرانی کرد. وی گفت دولت های اروپایی در حالی که حمله علیه یهودیان در بروکسل را محکوم می کند، به تشکیل دولت وحدت فلسطینی نیز روی خوش نشان می دهد.

به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دولت جدید فلسطین حماس حضور دارد که از نظر این رژیم یک گروه تروریستی است. از این رو همپیمانان غربی تل آویو نباید این دولت را به رسمیت بشناسند.

گفتنی است امروز دولت وفاق ملی فلسطین به رهبری رامی الحمدالله در حضور ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد. این توافق که دستاورد مهمی برای فلسطینی ها محسوب می شود خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته به طوری که این رژیم تشکیلات خودگردان فلسطین را به قطع روابط سیاسی تهدید کرده است.

کد N315565

وبگردی