آفتاب

تاکید وزیر خارجه سنگاپور و شهردار تهران بر توسعه مناسبات شهری

تاکید وزیر خارجه سنگاپور و شهردار تهران بر توسعه مناسبات شهری

سنگاپور – ایرنا – محمدباقر قالیباف شهردار تهران روز دوشنبه با ˈکی شانموگامˈ وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور دیدار و توسعه مناسبات سنگاپور و پایتخت ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این دیدار پیرو سفر اوایل اسفند ماه وزیر خارجه سنگاپور به تهران و دیدار با شهردار تهران انجام شد.

کی شانموگام در این دیدار برگزاری اجلاس شهرداران و سران شهری جهان در سنگاپور را عامل کمک به توسعه شهرهای منطقه، آسیا و جهان و انتقال تجربیات کشورهای موفق برای توسعه شهری با توجه به زیرساخت شهرها دانست.

وی گفت انتقال این تجربیات ارتقای سطح زندگی شهروندان و توسعه محیط زندگی ملت ها را بدنبال دارد.

وی با اشاره به این که سنگاپور خارج از مناسبات دولت ها در حال تعریف روابط با شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران در سطح محلی است، گفت که این مناسبات در مجموعه به سود توسعه است و ارتقای زندگی شهروندان را بدنبال دارد.

وی گفت مناسبات با کلان شهرهایی مانند تهران که در آینده نقش مهم و تاثیر گذاری خواهند داشت می توانند موتور محرکه رشد و توسعه روابط باشند.

وزیر خارجه سنگاپور ضمن خوشامدگویی به شهردار تهران برای سفر به این دولت – شهر ابراز امیدواری کرد سفر به سنگاپور دستاوردهای خوبی برای شهرداری تهران به همراه داشته باشد.

قالیباف نیز ضمن قدردانی از کیفیت برگزاری اجلاس شهرداران و سران شهری جهان در سنگاپور، گفت که شهرداری تهران سیاست توسعه روابط با شهرهای جهان را دنبال می کند.

وی شهرها را مرکز تولید قدرت، ثروت و معرفت و منزلت برای شهروندان دانست و گفت رشد شهرها نیز به تامین زیرساخت های شهری نیازمند است.

به گفته شهردار تهران، برای تامین زندگی شایسته شهروندان باید زیرساخت ها توسعه یابد.

وی با اشاره به تجارب موفق همکاری های بین المللی و دیپلماسی موفق شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که دولت ها و مدیران شهری دو طرف بتوانند زمینه ساز تعامل و همکاری های بیشتر شوند و شرایط را برای توسعه گردشگی دو جانبه فراهم سازند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد سفر به سنگاپور بتواند به توسعه بیش از پیش روابط دو شهر تهران – سنگاپور منجر شود.

قالیباف با اشاره به سفر اواسط اسفند ماه به چین و خواهرخواندگی تهران – پکن، پیشنهاد کرد رویداها و هفته های فرهنگی دو شهر تهران و سنگاپور نیز برگزار شود.

وی گفت برگزاری مناسبت های فرهنگی بین تهران و سنگاپور زمینه توسعه بیشتر روابط اقتصادی را نیز فراهم می کند.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز ضمن اعلام حمایت از پیشنهاد شهردار تهران، گفت که به یقین توسعه مناسبات شهری بین سنگاپور و تهران را در دولت مطرح می کند.

وی گفت هم اکنون مانعی در راه توسعه مناسبات با تهران وجود ندارد و همکاری با ایران جزو اهداف استراتژیک سنگاپور است.

کی شانموگام همچنین از اشتیاق شرکت های سرمایه گذاری سنگاپور برای حضور در بازار گردشگری و ساخت هتل در ایران و تهران خبر داد.

شهردار تهران نیز آمادگی شهرداری پایتخت را برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران سنگاپوری به منظور ساخت هتل و توسعه صنعت گردشگری در ایران اعلام کرد.

وی همچنین از وزیر امور خارجه سنگاپور خواست تسهیلاتی برای صدور روادید ایرانیان به منظور سفر به سنگاپور فراهم کند تا تعامل شهروندان تهرانی و سنگاپوری افزایش یابد.

قالیباف ابراز امیدواری کرد با استقرار سفارت یا بخش کنسولی سنگاپور در تهران، شرایط دریافت روادید سفر به سنگاپور تسهیل شود.

قالیباف که به دعوت وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در اجلاس شهرداران و سران شهرهای جهان شرکت کرده از برخی طرح های عمرانی و سیستم های خدماتی، اجتماعی و شهری این دولت - شهر نیز بازدید کرده است.

آساق**1611
کد N315456

وبگردی