آفتاب

آژانس جاسوسی آلمان به دنبال نظارت بر فیس‌بوک و توییتر به صورت هم زمان

آژانس جاسوسی آلمان به دنبال نظارت بر فیس‌بوک و توییتر به صورت هم زمان

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، آژانس جاسوسی این کشور به دنبال انجام پروژه‌ای است تا برنامه جاسوسی دیجیتال و کنترل بر وب‌سایت‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را به صورت هم‌زمان انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، روزنامه زود دویچه سایتونگ - چاپ آلمان - در گزارشی نوشت: آژانس اطلاعات خارجی آلمان تمایل دارد تا شیوه‌های تکنولوژیکی خود را برای تحلیل نظام‌مند وبلاگ‌ها، پرتال‌ها، پیام‌ها، تصاویر، داده‌های بعدی و اتاق‌های گفتگوی آنلاین بسط و گسترش دهد.

این پروژه موسوم به «تحلیل‌ هم‌زمان داده‌های در حال انتقال" بخشی از دستور کار تکنولوژی استراتژیک است و تا 2020 به اجرا درمی‌آید.

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان، آژانس جاسوسی این کشور به دنبال دستیابی به تصویری کامل از اوضاع خارجی و فهم بهتر تحولات سیاسی و اجتماعی با جمع‌آوری ارتباطات آنلاین است.

آژانس جاسوسی آلمان همچنین قصد دارد تا به بهبود و ارتقای تکنولوژی، تصویربرداری خودکار از چهره و شناسایی بیومتریک بر مبنای روش‌های آژانس امنیت ملی آمریکا و ارتباطات دولت انگلیس بپردازد. برای اجرای این برنامه بودجه 300 میلیون یورویی در نظر گرفته می‌شود که پارلمان آلمان قرار است در چند هفته آینده آن را تصویب کند.

آژانس جاسوسی آلمان برای تضمین حمایت پارلمان از پروژه مذکور مکررا به قانون‌گذاران نسبت به شکست مدرنیته کردن برنامه شناسایی کشور در مقابل ایتالیا و اسپانیا هشدار داده است. البته مخالفان برنامه جاسوسی آژانس اطلاعات خارجی آلمان این برنامه را نقد کرده و خواستار توقف آن هستند.

یکی از اعضای حزب چپ آلمان گفت: حزب چپ هر کاری برای توقف این برنامه انجام می‌دهد.

حزب بندهای آلمان نیز به حزب چپ پیوسته است و یکی از اعضای آن گفت: پیش از آنکه تکنولوژی‌های جدیدی ایجاد شود، بهتر این است که اولویت‌ها و اقدامات آژانس جاسوسی در خارج از آلمان بار دیگر بررسی شود.

انتهای پیام

کد N315113

وبگردی