آفتاب

معاون حقوقی رییس‌ جمهور: ما نیازمند کار تخصصی مدرن در حوزه فقه هستیم

معاون حقوقی رییس‌ جمهور: ما نیازمند کار تخصصی مدرن در حوزه فقه هستیم

معاون حقوقی رییس‌ جمهور با بیان این‌که مبانی فقهی جامعه ما را به یک زندگی طیبه رهنمون می‌کند، گفت: ما نیازمند کار تخصصی مدرن در حوزه فقه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین‌زاده در جلسه با نمایندگان مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به جلسات معاونت حقوقی با آیات عظام گفت: در این جلسات مباحث خوبی مطرح شد و بر این نکته تاکید شد که باید تلاش کنیم در موضوع ارشادها با تکیه بر قانون و حقوق وارد عمل شویم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در حوزه قانونگذاری نگاه ما به شرع، نگاه فقهی است، خاطرنشان کرد: اگر زمینه‌های فقهی مشخص شود و به آن توجه داشته باشیم در جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در سفر مسئولان معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به قم مشاهده کردیم که مراکز علمی ورود خوبی به مسائل فقهی داشتند، تصریح کرد: باید بررسی شود که چگونه ورود به مسائل فقهی در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

امین‌زاده با اشاره به این‌که در سال گذشته در حوزه حقوق عمومی همایشی برگزار کردیم و در این همایش مقالات متعددی در مورد برابری، آزادی و کرامت انسانی با توجه به مبانی فقهی دریافت کردیم، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش‌ها به صورت مقطعی کافی نیست و در این زمینه کار تخصصی مداوم لازم است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: امروزه صدها قانون در کشور تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن حتما بر اساس مطالعات فقهی انجام می‌گیرد، چون مجلس در این زمینه نظارت‌های لازم را دارد اما در حوزه‌هایی که فقه پیش‌بینی نکرده است نیز باید اصولی را ارائه کنیم تا بر اساس آن عمل شود و این اقدام بسیار مفید خواهد بود.

وی همچنین در این جلسه خطاب به نمایندگان مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست همکاری در زمینه بررسی قوانین مربوط به تجارت با مبانی فقهی را مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N315020

وبگردی