آفتاب

تشریح برنامه‌ اپوزیسیون برای بهبود وضعیت پاکستانی ها/ اعلام تلفات انفجارهای ماه مه

تشریح برنامه‌ اپوزیسیون برای بهبود وضعیت پاکستانی ها/ اعلام تلفات انفجارهای ماه مه

کشته و زخمی شدن 177 نفر در جریان انفجارهای ماه مه، تشریح برنامه‌ های اپوزیسیون جدید برای بهبود وضعیت مردم و برگزاری تظاهرات گسترده در ماه آتی از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بر اساس آمارهای رسمی، در جریان 39 انفجار تنها در ماه مه در پاکستان 42 نفر کشته و 135 فرد دیگر زخمی شدند و قربانیان تنها غیر نظامیان، نیروهای امنیتی و پلیس بودند نه مقامات دولتی.

بر این اساس در جریان انفجار هشتم مه 2014 که کاروان نیروهای امنیتی با یک بمب کنار جاده‌ ای در وزیرستان شمالی برخورد کرد 9 نفر کشته و دهها فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین در جریان انفجار 24 مه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ ای در شمال غرب پاکستان که بیشترین آمار قربانیان در این منطقه است، شش پرسنل امنیتی کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه در پی تشکیل اپوزیسیون جدید "اتحاد ملی" علیه دولت فعلی پاکستان توسط سه حزب مهم این کشور، "طاهر القادری" رهبر "حزب عوامی ملی" در کنفرانس خبری مشترک با "چودهری شجاعت حسین" رهبر "حزب مسلم لیگ" شاخه نواز شریف در لندن ضمن تشریح برنامه‌ های اپوزیسیون جدید برای بهبود وضعیت مردم پاکستان بر اتحاد احزاب سیاسی مخالف دولت تاکید کرد.

رهبر حزب عوامی ملی با اشاره به واگذاری زمین مسکونی و درمان رایگان به قشر ضعیف و معافیت قشر متوسط از پرداخت مالیات برق، گاز و آب، مبارزه با بیکاری و فراهم کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به قیمت مناسب را از جمله برنامه های اپوزیسیون جدید معرفی کرد.

رسانه های پاکستان با اشاره به مذاکرات طاهر‌القادری با "الطاف حسین" رهبر حزب متحده قومی در لندن درباره تقویت جبهه احزاب مخالف دولت از برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولتی در ماه آتی خبر دادند.

منابع پاکستانی همچنین از کشف جسد هفت شهروند پاکستانی در شهر کراچی در مرکز ایالت سند در جنوب این کشور در ادامه افزایش خشونت ها در این کشور خبر دادند.

کد N314919

وبگردی