آفتاب

39 بمب گذاری با 42 کشته و 135 زخمی طی مه 2014 در پاکستان

39 بمب گذاری با 42 کشته و 135 زخمی طی مه 2014 در پاکستان

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در جریان وقوع 39 حمله بمب گذاری تنها در ماه مه سال جاری میلادی در پاکستان، دست کم 42 تن کشته و 135 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ از این تعداد بمب گذاری، دو مورد عامل انتحاری بودند که در مناطق مختلف پاکستان باعث مرگ هشت تن و زخمی شدن 15 تن دیگر شدند.

بنا بر آمارهای رسمی، تعداد تلفات در طول مه سال جاری میلادی سه بار کمتر از تلفات در مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

در طول مه سال 2014 هیچ حمله علیه اشخاص برجسته صورت نگرفت اما اکثر حملات علیه غیر نظامیان، نیروهای امنیتی و پلیس بوده است.

بدترین حمله در هشتم مه 2014 بود که یک بمب کنار جاده‌ای یک کاروان نیروهای امنیتی را در وزیرستان شمالی هدف قرار داد که طی 9 تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

در یک حمله دیگر در 24 مه همین سال،‌ در جریان انفجار بمب کنار جاده‌ای که یک خودروی نیروهای امنیتی را در منطقه قبیله نشین شمال غرب پاکستان هدف قرار داد دست کم شش پرسنل امنیتی جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر گزارش و آمارهای رسمی،‌ اکثر این حملات به واسطه بمب‌های کنترل از راه دور کار گذاشته کنار جاده‌ها یا خودورها به وقوع می‌پیوندند.

بر اساس آمار اعلام شده، منطقه قبیله‌ای نشین شمال غرب پاکستان با وقوع 14 حمله بمب گذاری و کشته و زخمی شدن 57 تن، در راس قرار دارد.

ولایت خیبرپختونخوا،‌ در شمال غرب پاکستان نیز با 9 حمله بمب گذاری و کشته و زخمی شدن 40 تن در مقام دوم قرار دارد.

ولایت پنجاب در شرق پاکستان که ماه‌ها در صلح بوده، در مه سال 2014 دوبار با حمله بمب گذاری مواجه شد که 19 تن در آن‌ها زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N314487

وبگردی