آفتاب

نظر نبیل العربی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

نظر نبیل العربی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی مداخله جویانه اظهار کرد که انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با تعهدات دمشق در مقابل سازمان ملل به صورت آشکارا مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: شورای امنیت قطعنامه‌ای را صادر کرد که سوریه را به اجرای معاهده ژنو یک که در سال 2012 صادر شد، ملزم کرد و انتخابات ریاست جمهوری سوریه با این تعهد مغایرت دارد.

در معاهده ژنو یک که در سال 2012 صادر شد و دولت سوریه و گروه‌های مخالف با آن موافقت کردند، تاکید شده است که باید یک دولت انتقالی از سوی دولت و مخالفان سوریه تشکیل شود اما با وجود اینکه محافل بین‌المللی این معاهده را تایید کرده‌اند تاکنون هیچ راهی برای اجرای این معاهده به وجود نیامده است.

در همین راستا دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که تاکنون شخصی برای جانشینی اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تعیین نشده است.

وی تصریح کرد که اسامی افراد بسیاری برای تصدی این پست مطرح شده است که از جمله آن‌ها عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب است.

نبیل العربی عنوان داشت: مساله مهمتر از تعیین شخصی برای تصدی پست این است که خود ماموریت مشخص شود و این امر تاکنون صورت نگرفته است و ممکن است که قبل از پایان ماه جاری میلادی این اقدام صورت بگیرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات ائتلاف مخالفان سوریه مبنی بر برگزاری نشستی وزارتی جهت اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوریه گفت: هیچ کشوری تاکنون خواهان برگزاری این نشست نشده است.

انتهای پیام

کد N314307

وبگردی