آفتاب
عضو فراکسیون روحانیون مجلس:

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای مفرحی را در جامعه ایجاد می‌کند

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای مفرحی را در جامعه ایجاد می‌کند

نماینده کرمان با اشاره به اینکه حضور قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم به دنیا نشان می دهد سمت و سوی حرکت جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی بر مبنای آموزه های قرآن است، افزود: با برپای مسابقات بین المللی قرآن کریم فضای مفرح و دلچسبی در جامعه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی، با بیان این مطلب که اهمیت دادن به مباحث قرآنی خیر و برکت برای نظام و ملت ایران در پی دارد، خاطرنشان کرد: برپایی مسابقات بین المللی قرآن تهمت ها و حرف های دروغ وهابیت و سعودی ها علیه ایران را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه برپایی مسابقات بین المللی به جهان اسلام ثابت می کند که ایران با محوریت قرآن حرکت می کند، افزود: قاریان و حافظانی که در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کنند خود مبلغان خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در کشورشان هستند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه با برپایی مسابقات قرآن به طور قطع توجه و نگاه ملت ها و جهان اسلام به مردم ایران بهتر خواهد شد، افزود: این مسابقات و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به برپایی آن نقش سوء معاندان علیه جمهوری اسلامی را خنثی می کند؛ بنابراین ضرورت دارد هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم گسترده تر و پرشکوه تر از سال های قبل برپا شود.

نماینده کرمان با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم روش و الگوهای مشخصی را در راستای حرکت به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی ارائه می کند، بیان کرد: برگزاری هر ساله مسابقات بین المللی قرآن خود بها دادن به قرآن را در نزد ملت ایران نشان می دهد.

وی ادامه داد: حافظان و قاریان قراآن کریم با گردهمایی خود می توانند به تبیین زندگی واقعی اسلامی کمک کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه نسبت به برپایی مسابقات قرآن کریم و همچنین سایر فعالیت‌های قرآنی نباید از هرگونه هزینه‌ای دریغ نکنیم، بیان کرد: باید انعکاس خبری خوبی نسبت به برپایی مسابقات بین المللی قرآن کریم در جامعه صورت گیرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اینکه با برپایی مسابقات قرآن فضای دلچسب و مطبوعی در جامعه ایجاد می شود، گفت: همین فضا مردم را وادار به حرکت به سمت و سوی مفاهیم و آموزه های قرآن کریم می کند.

وی اضافه کرد: وقتی مردم حضور قاریان و حافظان جهان اسلام را در ایران می بینند خود به خود توجه آنها به ویژه نسل جوان و نوجوان به قرآن بیش از پیش فراهم می شود.

وی ادامه داد: از دیگر برکات قرآن کریم این است که شرکت کنندگان هم تلاش می کنند تا چنین مسابقاتی را در کشور خودشان برپا کنند.

انتهای پیام

کد N314221

وبگردی