آفتاب
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش:

برای مقابله به‌مثل با دشمن، نیازمند تکنیک‌های پیشرفته راداری هستیم

برای مقابله به‌مثل با دشمن، نیازمند تکنیک‌های پیشرفته راداری هستیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش اظهار کرد: برای مقابله به‌مثل با حملات دشمنان، باید به تکنیک‌های پیشرفته راداری دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم رونمایی از سامانه راداری «قدیر» سپاه در یکی از مناطق کویری نزدیک گرمسار، در جمع خبرنگاران گفت: زمانی در کشور ما رسیدن به رادارهایی با قابلیت رادار قدیر و حتی قطعات اصلی آن، گلوگاه علمی بود اما همان‌طور که امام(ره) فرمودند "ما می‌توانیم"، ما نیز به این باور رسیدیم و ثابت کردیم که در تکنولوژی‌های پیشرفته چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته نداریم.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران، خاطرنشان کرد: چنین رادارهایی توسط کشورهای در حال توسعه از کشورهای پیشرفته خریداری می‌شود اما ما در شرایط تحریم قرار داشتیم و از سوی دیگر با تهدیدات بسیاری مواجه بودیم و از آنجایی که پدافند هوایی خط مقدم دفاعی محسوب می‌شود، ضروری بود که در این عرصه خود را تقویت کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش ادامه داد: همچنان که سامانه قدیر توسط جوانان متخصص و متعهد در سپاه طراحی، ساخته و مستقر شده است، سامانه‌های راداری «شهاب» و «ثامن» نیز توسط جوانان قرارگاه پدافند هوایی ارتش طراحی، تولید و مستقر شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه "پدافند هوایی دژ مستحکم در برابر تهاجمات دشمن است"، تصریح کرد: اگر قرار است مقابل تهدیدات و حملات دشمنان مقابله به‌مثل کنیم، باید به تکنیک‌های پیشرفته دست یابیم.

وی درباره سامانه راداری قدیر نیز گفت: این سامانه از تکنیک تشدید رزونانس استفاده می‌کند و بُرد عملیاتی آن بیش از هزار کیلومتر است. قدیر در برابر جنگ الکترونیک دارای قدرت کشف و تشخیص بالاست و از سوی دیگر امکان کشف آن توسط موشک‌های ضد راداری بسیار پایین است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در پایان، از کسانی که در جهت طراحی، تولید و استقرار سامانه راداری «ثامن» فعالیت کرده‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N314200

وبگردی