آفتاب

یک فعال رسانه‌ای سوریه: اهمیتی به واکنش غرب درباره نتایج انتخابات کشورمان نمی‌دهیم

یک فعال رسانه‌ای سوریه: اهمیتی به واکنش غرب درباره نتایج انتخابات کشورمان نمی‌دهیم

یک فعال رسانه‌ای سوریه گفت: بشار اسد تنها شخصیت کاریزماتیک برای رهبری سوریه است و ملت سوریه همگی برای انتخاب وی مصمم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به دمشق، وفا السعد، هماهنگ کننده رادیو و تلویزیون سوریه با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی حاضر در سوریه، با اشاره به کارشکنی برخی کشورهای غربی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه اظهار کرد: در برخی کشورهای خارجی که سوری‌ها اقامت دارند مانند فرانسه و بلژیک اجازه برگزاری انتخابات داده نشد ولی سوری‌ها در خانه‌های‌شان صندوق ساختند و رای‌شان را در آن‌ها انداختند و این نشان دهنده این است که مردم سوریه به سرنوشت این انتخابات اعتقاد کامل دارند.

وی ادامه داد: سوریه در نیم قرن گذشته به‌عنوان کانون مقاومت در برابر دشمنان خارجی شناخته شده و گروه‌های تروریستی به دلیل همین مقاومت حمله وحشیانه‌ای به سوریه کردند و همه می‌دانند این اتفاقات بخشی از معادله چیده شده برای خاورمیانه است. مساله مقاومت و گرایش ملت سوریه در حمایت و پشتیبانی از مقاومت بخشی از ادبیات سیاسی سوریه تلقی می‌شود و این بخشی از ارزش‌های ملی سوریه است و این موضوع از زمان حافظ اسد نهادینه شد زیرا وی با اتخاذ سازو کارهایی و پشتیبانی از مقاومت توانست جایگاه ممتازی به سوریه ببخشد و امروز سوریه بخشی از معادلات مهم و تاریخی منطقه به شمار می‌رود زیرا مردم سوریه بنا به طبیعت خود در هیچ دوره‌ای از زمان تابع غرب نبوده است.

این فعال رسانه‌ای سوری در پاسخ به این سوال که دلیل برگزاری انتخابات در شرایط فعلی سوریه چیست و آیا سوریه با کشورهای دوست در این زمینه مشورت کرده یا توصیه‌هایی دریافت کرده است گفت: ملت سوریه هیچ‌گاه زیر بار فشارهای خارجی نرفته و نخواهد رفت و تصمیم خود را به طور مستقل می‌گیرد؛ شاید برخی مشورت‌ها از سوی کشورهای دوست درباره برگزاری انتخابات صورت گرفته است اما این به معنای تحمیل اراده‌ای بر مردم سوریه نیست؛ از سال 2012 قانون اساسی سوریه تغییر کرد و الان احزاب زیادی در کشور مشارکت دارند و فعال هستند. در عین حال این انتخابات در ادامه پیروزی‌های مستمر ارتش برای پایان دادن به فعالیت گروه‌های تروریستی برگزار می‌شود و ملت سوریه با وجود تهدیدهای گروه‌های تروریستی مصمم است در این انتخابات شرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال پیروزی بشار اسد در انتخابات پیش‌رو آیا فکر می‌کنید کشورهای غربی به این نتیجه احترام بگذارند؟ تاکید کرد: ملت سوریه اهمیت نمی‌دهد که آمریکا و غرب درباره نتایج انتخابات چه داوری داشته باشند بلکه این یک تصمیم ملی است و به هیچ کشوری در منطقه و جهان ارتباط ندارد که ملت سوریه چه کسی را انتخاب می کند. بنابراین مردم سوریه هیچ گونه اهمیتی به واکنش‌های احتمالی آمریکا و غرب و حتی برخی کشورهای عربی حامی تروریست‌ها نمی‌دهد و به راه خود در مقابله با استکبار و گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. این انتخابات یک مفهوم ملی است و ملت سوریه درصدد است با مشارکت وسیع در انتخابات برای ایجاد یک ساختار دموکراتیک گام بردارد و این یک مبارزه ملی است.

وی در پایان با بیان این که به‌زودی بسیاری از سفارتخانه‌هایی که در سوریه فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند بازخواهند گشت گفت: در آینده سوریه به کشوری آباد تبدیل شده و با حفظ الگوهای خود در عرصه‌های جهانی حضور پیدا خواهد کرد. ملت سوریه هیچ‌گاه کمک‌های ایران، روسیه و چین را فراموش نخواهد کرد. این جنگ سه ساله ما را صیقل خواهد داد و مانند ایران که بعد از جنگ با تکیه بر توان خود به عنوان یک کشور مقتدر مطرح شد از این شیوه برای پیشرفت خود استفاده می‌کنیم و به یک قدرت مقابل کشورهای استکباری تبدیل می‌شود. ایران در عرصه‌هایی مانند فن‌آوری هسته‌ای و ماهواره‌ی موفقیت یافته و این یک الگوی بسیار خوب برای سوریه است.

انتهای پیام

کد N314121

وبگردی