آفتاب

تاکید سازمان ملل بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سودان

تاکید سازمان ملل بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سودان

سازمان ملل به افزایش کمک‌های بشردوستانه در سودان تاکید و اعلام کرد که نیازهای سکنه در این کشور آفریقایی آنچنان که باید تامین نمی‌شود و به همین دلیل، صدها هزار تن در سراسر این کشور در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، علی الزعتری، هماهنگ کننده امور انسانی و سکنه سازمان ملل در سودان در بیانیه‌ای گفت: در حالی که به خاطر بحران رو به رشد در سودان به نظر می‌رسد منابع کمک‌رسان بین‌الملل رو به افول است، نیازهای مردم در این کشور رو به افزایش هستند.

وی افزود: در نیمه نخست 2014 نزدیک به 300 هزار تن در دارفور به خاطر خشونت‌های گسترده مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. این افراد به دو ملیون سکنه گریزان از دارفور پیوستند که پیشتر در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها ساکن شدند و حیات و زندگی‌شان به کمک‌های بشردوستانه بین‌الملل بستگی دارد.

این مقام مسئول سازمان ملل ادامه داد: درگیری در سودان جنوبی نیز باعث بی‌خانمان شدن 80 هزار تن و ورودشان به سودان شده است.

تاکنون سازمان ملل و شرکای آن تنها 33 درصد از 995 میلیون دلار مورد نیاز برای 2014 را به منظور کمک کردن به سودان دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N314086

وبگردی