آفتاب

جهانگیری: باید نگاه ویژه‌ای به لرستان داشته باشیم/مشکل سد معشوره بررسی می‌شود

جهانگیری: باید نگاه ویژه‌ای به لرستان داشته باشیم/مشکل سد معشوره بررسی می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حل مشکل بیکاری در سطح کشور اظهار کرد: بیکاری یکی از چالش‌های اصلی کشور است که متأسفانه با رکود متقارن شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به استان لرستان، در جمع خبرنگاران در فرودگاه خرم‌آباد به میزان آشنایی خود با این استان اشاره کرد و گفت: توفیق خدمت در استان لرستان را از منظر ملی داشته‌ام و در زمانی که در وزارت صنعت و معدن مسئولیت داشتم، بطور مکرر به این استان آمده‌ام و دوستان زیادی از لرستان دارم.

وی با اشاره به مسأله بیکاری در کشور از جمله در استان لرستان، اظهار کرد: بیکاری یکی از چالش‌های اصلی کل کشور است و تنها به این استان اختصاص ندارد. متأسفانه این موضوع با مسأله رکود نیز متقارن شده است و کشور باید از این وضعیت خارج شود و برای این منظور جز سرمایه‌گذاری و فعال شدن بخش خصوصی راهی نداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: به عنوان دولت، باید بستر لازم برای فعالیت‌های اقتصادی را در کشور بوجود بیاوریم و در لرستان نیز این کار باید انجام شود.

جهانگیری همچنین به توانمندی‌ها و استعدادهای فراوان استان لرستان گفت: استان لرستان با توجه به توانمندی‌ها و موقعیتی که دارد، زیبنده نیست که نرخ بیکاری‌اش این مقدار باشد. دولت و مردم باید در کنار هم همت کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی همچنین با بیان اینکه "باید نگاه ویژه‌ای به استان لرستان داشته باشیم و این سفر نیز در همین راستا انجام شده است"، در ادامه درباره وضعیت سد معشوره گفت: بررسی وضعیت سد معشوره در دستور کار شورای عالی آب قرار دارد. البته در جلسه قبل نیز جزو دستور کارها بود اما به دلیل وجود موضوعات دیگر، فرصت رسیدگی به آن فراهم نشد. رسیدگی به وضعیت این سد از جمله کارهایی است که حتماً باید انجام و مشکل آن حل شود.

انتهای پیام

کد N313979

وبگردی