آفتاب

یک فعال دانشجویی: امام(ره) درس آزادگی و احترام به حقوق انسان‌ها را آموخت

یک فعال دانشجویی: امام(ره) درس آزادگی و احترام به حقوق انسان‌ها را آموخت

مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: درسی که امام(ره) به همه ما داد، درس آزادگی و آزادی و درس احترام به حقوق همه انسان‌هاست.

مسعود احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: وجود شخصیتی همچون امام خمینی در تاریخ کشور ما نقطه عطفی است و پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی و اجتماعی ایشان می‌تواند در جایگاه‌های مختلف راهگشا باشد. امام(ره) به عنوان یک شخصیت سیاسی و یک رهبر دینی در طول مبارزات لحظه‌ای از آرمان‌هایش عقب ننشست.

وی ادامه داد: در طول سال‌های مبارزه آنچه به عنوان یک نقطه عطف در اقدامات امام(ره)، نمود آشکار و پررنگی دارد، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از طرق گوناگون است. آگاه‌سازی به این معنا که همه آحاد ملت ایران به حقوق خود شناخت کامل پیدا کنند و هیچ‌گاه از مطالبه حقوق حقه‌شان از پای ننشینند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: این آگاه‌سازی بعد از انقلاب با ایجاد یک فضای باز سیاسی که علاوه بر شنیدن تمام آرا و نظرات و دوری از تکصدایی در به فعلیت رساندن تمام استعدادهای بالقوه بویژه در عرصه‌های سیاسی - اجتماعی نقش دارد، ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه "در هر سخن امام برای همه ما درسی نهفته است"، گفت: آن جا که در توصیه به فرزند گرانقدرشان می‌فرمایند من امیدوارم که احمد به خدای تبارک و تعالی اتکا نماید و از غیر او از هیچ‌کس نهراسد و در خدمت به خالق و خلق بواسطه تهمت‌ها و مخالفت‌ها به خود تزلزل و تردید راه ندهد و در خدمت‌ها از خداوند متعال چشم‌داشت داشته باشد و برای بدست آوردن هیچ مقامی قدم برندارد، در واقع امام(ره) به ما جوانان درس آزادگی می‌دهد.

انتهای پیام

کد N313909

وبگردی