آفتاب
در جلسه روز یکشنبه هیات دولت بررسی شد

پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی

پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی

هیأت دولت عصر یکشنبه در جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به موجب این دستورالعمل، در مرحله اول کلیه مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

اعتبار پیش‌بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته دویست هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

همچنین بر اساس بخشی از این دستورالعمل، توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسط حداقل هفتاد نوبت با اختصاص مبلغ سه هزار میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفت.

هیأت وزیران در آستانه ولادت با سعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همچنین روز پاسدار و روز جانباز، این اعیاد بزرگ را به ملت بزرگ ایران و عموم دلبستگان به خاندان رسالت(علیهم السلام) تبریک و تهنیت گفت.

همچنین به مناسبت سالروز قیام پانزده خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) هیات وزیران ضمن گرامیداشت یاد امام راحل (ره) بر پیگیری آرمان های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و نسبت به شهدای پانزده خرداد ادای احترام کرد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب اعضای دولت رسید.

با تصویب هیأت وزیران، مبلغ هفتاد میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آبرسانی به شهرهای بافت، رابر و بزنجان در استان کرمان اختصاص یافت.

لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت بود.

همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه های مرز زمینی به تصویب هیات وزیران رسید.

انتهای پیام

کد N313840

وبگردی