آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری:

دور شدن از آرمان امام(ره)، همبستگی عمومی را کاهش می‌دهد

دور شدن از آرمان امام(ره)، همبستگی عمومی را کاهش می‌دهد

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "پایداری و ایستادگی از ویژگی‌های مهم و ارزشمند امام خمینی(ره) بود"، گفت: متأسفانه امروز مشاهده می‌کنیم آنهایی که از مسأله پایداری و ایستادگی حمایت می‌کنند، در تفکراتشان منطق فراموش می‌شود.

حمیدرضا شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: سادگی، پایداری و ایستادگی و خرق عادت در تفکرات و نوآوری در دین، از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) است. شجاعت بسیار زیاد ایشان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شخصیتی ایشان بود.

وی با بیان اینکه "امام خمینی(ره) بواسطه شجاعتی که داشتند، توانستند زمانی که هیچ‌کس در جامعه حرف از تغییر حکومت پهلوی نمی‌زد، موضوع رفتن شاه را در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب در جامعه مطرح کنند"، خاطرنشان کرد: پایمردی و ایستادگی و پایداری امام خمینی(ره) در طول حیات بویژه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی مشخصه بسیار ارزشمند و بااهمیت شخصیتی ایشان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "متأسفانه امروز زمانی که برخی از پایداری و ایستادگی صحبت می‌کنند، پایداری را بصورت فی‌نفسه مورد توجه قرار می‌دهند"، خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که برخی از پایداری صحبت می‌کنند، منطق در تفکر را فراموش می‌کنند.

شکوهی با بیان اینکه "امام(ره) یک نوآوری بزرگ در دین اسلام بوجود آورد"، گفت: امام خمینی(ره) در زمانی که حتی در حوزه‌ها کمترین مجتهد و روحانی دیده می‌شد که بتواند آزادانه خود را از چارچوب‌های خودساخته برخی از حوزه‌ها خارج کند، مسائل نوآورانه را نه صرفاً در مورد مسائل حکومتی و سیاسی بلکه در مورد مسائل دینی مطرح کرد و ما برای نخستین‌بار مشاهده کردیم که دین را از وجه سنتی خود خارج و مسائل جدیدی در عرصه تفسیرهای دینی وارد کرد که قبلاً کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "مهمترین هدف مطرح کردن بحث انقلاب از سوی امام، رسیدن انسان به تفکرات متعالی است که در صدر اسلام مطرح بود"، افزود: مهمترین هدف از طرح انقلاب اسلامی، رسیدن به اهداف آرمانی صدر اسلام بود. نظر امام خمینی(ره) این بود که اهداف آرمانی هم در حکومت تجلی پیدا کند و هم در روحیات آرمان‌ها و زندگی انسان‌هایی که در چارچوب این حکومت زندگی می‌کردند متجلی شود. ایشان می‌خواستند که ما یک نظام حکومتی متعالی داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان مضرات ناشی از فاصله گرفتن جامعه از آرمان‌ها و اهداف انقلاب پرداخت و گفت: متأسفانه جامعه نتایج این فاصله گرفتن و دور افتادن از اهداف اصلی انقلاب را طی سال‌های اخیر تا حدودی تجربه کرده است. متأسفانه مشاهده می‌کنیم که هرچه از انقلاب می‌گذرد، به دلیل حاکم شدن برخی تفکرات، در مقاطعی از آرمان‌های امام و انقلاب بسیار فاصله گرفته‌ایم.

شکوهی به دوران دو دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: مسائل مختلف نظیر فسادهای اقتصادی و بداخلاقی‌های سیاسی که در جامعه بویژه در هشت سال اخیر مشاهده شد، نشان می‌دهد که ما از آرمان‌های انقلاب و امام(ره) عقب مانده‌ایم یا به آنها دسترسی پیدا نکرده‌ایم و چنانچه در مقاطعی قصد داشتیم به سمت آنها پیش برویم، دچار عقب‌گرد شدیم.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "در سال‌های اخیر توجه به اخلاق دچار کم‌لطفی شد"، اظهار کرد: متأسفانه با وجود آنکه توجه به اخلاق از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی و انقلابی بود که به رهبری ایشان به پیروزی رسید، مشاهده کردیم که در سال‌های اخیر، جامعه دچار کم‌لطفی در اخلاق شده است.

وی با بیان اینکه "نتیجه کلی فاصله گرفتن از اهداف انقلاب، کاهش همبستگی عمومی است"، تصریح کرد: کاهش اعتقاد به حل مسائل توسط حکومت‌داران و مسئولان و همچنین افزایش بی‌اعتمادی و یأس و ناامیدی در کشور، از دیگر نتایج برجسته فاصله گرفتن جامعه از اهداف خود که همان اهداف امام(ره) و انقلاب است، به شمار می‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته مشاهده کرده‌ایم که با حاکم شدن عقلانیت در جامعه، تا حدی مسیر حرکت به سمت بداخلاقی‌ها ناهموار شده و این امید در جامعه ایجاد شده است که ما بتوانیم انتظار وضعیت بهتری را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N313834

وبگردی