آفتاب
با موافقت هیات دولت با دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی:

3 هزار میلیارد ریال برای توزیع شیر رایگان در مدارس اختصاص یافت

3 هزار میلیارد ریال برای توزیع شیر رایگان در مدارس اختصاص یافت

به موجب این دستورالعمل در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌‏شوند، اعتبار پیش‌بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته 200 هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی در جلسه امروز (یکشنبه) هیات دولت تصویب و جزییات آن اعلام شد.

به گزارش ایلنا، جلسه هیئت دولت عصر امروز به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم‏ترین مسائل روز کشور پرداختند.

هیئت وزیران در آستانه ولادت باسعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همچنین روز پاسدار و روز جانباز این اعیاد بزرگ را به ملت بزرگ ایران و عموم دلبستگان به خاندان رسالت (ع) تبریک و تهنیت گفت.

همچنین به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) هیئت وزیران ضمن گرامیداشت یاد امام راحل بر پیگیری آرمان‌های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و نسبت به شهدای 15 خرداد ادای احترام نمود.

به موجب این دستورالعمل در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌‏شوند، اعتبار پیش بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته 200 هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

همچنین بر اساس بخشی از این دستورالعمل، توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی94-93 برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه حداقل 70 نوبت با اختصاص 3 هزار میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین با تصویب هیئت وزیران 70 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آبرسانی به شهرهای بافت، رابر و بزنجان در استان کرمان اختصاص یافت.

لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه‌های مرز زمینی به تصویب هیئت وزیران رسید.

کد N313686

وبگردی