آفتاب

شاخه القاعده در شبه جزیره عرب از اعدام چهار جاسوس خبر داد

شاخه القاعده در شبه جزیره عرب از اعدام چهار جاسوس خبر داد

تهران ، ایرنا - شاخه القاعده در شبه جزیره عرب روز یکشنبه از اعدام چهار نفر به جرم نصب وسایل ردیاب در خودروهای این گروه برای کمک به پهپادهای امریکا در هدف قرار دادن اعضای القاعده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی ، در یک نوار ویدئویی که توسط شاخه القاعده در شبه جزیره عرب روی اینترنت قرار گرفت ، چهار مظنون که بعنوان ˈ جاسوس ˈ معرفی شده اند می گویند که در خودروهای جهادی های کشته شده در حملات دو سال پیش پهپادها در استان شبوع در جنوب یمن وسایل ردیاب نصب کرده بودند.

ابو اسلام المهاجر به عنوان مقام امنیتی این گروه تروریستی در این ویدئو گفت : مقامات امریکا و یمن پشت سر این حملات قرار داشتند.

امریکا تنها کشوری است که پهپادهایش برفراز یمن عملیات انجام می دهند ولی مقامات امریکایی به ندرت تصدیق می کنند که عملیات مخفی صورت گرفته است .

کاخ سفید و عبدربوه منصور هادی رییس جمهوری یمن، برغم اعتراضات شدید گروه های طرفدار حقوق بشر در مورد کشته شدن غیر نظامیان از برنامه پهپادها بشدت حمایت کرده اند.

حدود 60 نفر از مظنونین عضویت در القاعده به دنبال موج حملات پهپادها در اواسط آوریل که اردوگاههای آموزشی و پایگاههای شاخه آن در شبه جزیره عرب را هدف قرار داد، کشته شدند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N313672

وبگردی